Volvo Trucks представляет свой первый полностью электрический грузовой автомобиль для коммерческого использования: Volvo FL Electric предназначен, среди прочего, для доставок по городу и вывоза мусора. Продажи и серийное производство новой модели начнутся в Европе в следующем году. Выпуск этого продукта сделает Volvo Trucks лидером в реализации решений для электрифицированных грузовых перевозок в городах
«Ми з гордістю представляємо першу повністю електричну вантажівку Volvo у своєму класі, готову до здійснення регулярних перевезень. Завдяки випуску цієї моделі, ми допоможемо містам, націленим на сталий екологічний розвиток, скористатися перевагами електрифікованих вантажівок», — зазначає президент компанії Volvo Trucks Клас Нільссон.
Завдяки кращій якості повітря та меншому рівню шуму міська влада отримує більше можливостей у сфері планування розвитку житла й інфраструктури. Відсутність шкідливих викидів забезпечує можливість експлуатації вантажівки в закритих терміналах і екологічних зонах. А їх низький рівень шуму дозволяє виконувати більший обсяг роботи вночі, що сприяє зменшенню навантаження на дороги протягом дня.
Існує суттєвий ринковий попит на електричні вантажівки. Багато потенційних клієнтів мають запитання щодо можливостей цієї нової технології та її впливу на бізнес.
Для забезпечення надійного та плавного переходу ми пропонуватимемо комплексні рішення, які базуватимуться на індивідуальних потребах кожного клієнта в рамках їздових циклів, вантажопідйомності, експлуатаційної готовності, запасу ходу та інших параметрів. Таке рішення дозволить врахувати всі необхідні аспекти: від аналізу маршруту й оптимізації акумулятора до обслуговування та фінансування. Volvo Trucks тісно співпрацює з декількома поставниками зарядного обладнання. Наша незмінна мета — забезпечити клієнтам високий рівень продуктивності й експлуатаційної готовності», — каже Йонас Одермальм, голова відділу розробки стратегії просування Volvo FL і Volvo FE у Volvo Trucks.
Всі доповнення до пропозиції Volvo Trucks були сформовані завдяки власному досвіду групи компаній Volvo в сфері електричного транспорту. З 2010 року сестринська компанія Volvo Buses продала більше 4000 електрифікованих автобусів. Технологія приводу та зберігання енергії, що застосовується у Volvo FL Electric, пройшла ретельні випробування, а замовники можуть скористатися всіма перевагами широкої мережі збуту, обслуговування та поставки запчастин компанії Volvo Trucks.
«Нам з досвіду відомо, наскільки важливу роль відіграє співпраця з міською владою, енергопостачальниками та виробниками автомобілів для втілення концепції масштабної електрифікації у життя. За наявності привабливих ініціатив, узгоджених стандартів і довгострокової стратегії міського планування та розширення зарядної інфраструктури процес може піти значно швидше», — пояснює Йонас Одермальм.
У компанії Volvo Trucks дотримуються думки, що для рішення поточних задач у сфері виробництва енергії та використання акумуляторів необхідно сформувати комплексний підхід до електрифікації транспортного сектору.
«Наприклад, з метою забезпечення відповідального підходу до видобутку сировини для акумуляторів група компаній Volvo співпрацює з мережею Drive Sustainably, яка має спеціальну функцію моніторингу цього питання. Група компаній Volvo також залучена до декількох проектів, де акумуляторам з електричних вантажівок дарують друге життя та повторно використовують для зберігання енергії. Всі питання, що стосуються роботи з акумуляторами, вирішити поки не вдалося, але ми активно працюємо як в рамках групи, так і спільно з іншими організаціями для стимулювання розвитку та створення необхідних рішень», — каже Йонас Одермальм.
Перші вантажівки серії Volvo FL Electric вже вводяться в регулярну експлуатацію клієнтами з Ґетеборга — батьківщини Volvo Trucks.
Факти
- Повністю електрична вантажівка для перевезення вантажів, збору сміття та інших сфер експлуатації в міських умовах, повна маса — 16 т.
- Силова лінія: електричний мотор потужністю 185 кВт (максимальна потужність), потужність при тривалій роботі — 130 кВт, двоступінчаста коробка передач, карданний вал, задня вісь. Макс. крутний момент електричного мотору — 425 Н м. Макс. крутний момент задньої вісі — 16 кН м.
- Джерело енергії: 2–6 літій-іонних акумуляторів, загальною потужністю 100–300 кВт.
- Запас ходу: до 300 км.
- Заряджання: заряджання від побутових джерел струму (змінний струм, 22 кВт) або швидке заряджання за допомогою системи CCS/Combo2 потужністю 150 кВт (постійний струм).
- Час перезаряджання: від розрядженого до повністю зарядженого стану: швидке заряджання 1–2 год (постійний струм), заряджання вночі — до 10 год (змінний струм) за максимальної ємності акумулятора 300 кВт.
- Перші дві електричні вантажівки Volvo FL Electric надійдуть у розпорядження компанії зі збору й утилізації сміття Renova і компанії-перевізника TGM.
- У рамках нещодавнього проекту «Щільність міського дорожнього руху в позапікові години» досліджувався вплив перевезення вантажів у нічні години на центр Стокгольма. Оскільки вантажівки не здійснювали рух у пікові години, усі задачі з перевезення були виконані втричі швидше, ніж зазвичай (у порівнянні з денною експлуатацією).