Что будет, если в систему охлаждения залить воду? Можно ли так поступать и если да, то в каких случаях?
На дворі стрімко теплішає, та й в містах знов починають зʼявлятись якщо не затори, то принаймні тягнучки. Все це створює додаткове навантаження на систему охолодження двигуна. Нерідко виявляється що рівень охолоджувальної рідини нижче мінімальної позначки. Виникає питання що ж доливати? Чи можна використовувати для цього воду?
Справді, воду в ролі охолоджувальної рідини застосовували на зорі автомобілебудування, а в системи охолодження деяких невибагливих двигунів воду продовжували заливати ще дуже довгий час. По-перше, це дешево, по-друге, доступно. Але ще сто років тому інженери зрозуміли, що вода як охолоджувач — засіб неефективний та не всесезонний, і почали працювати над чимось новим. Так з’явилися спеціальні охолоджувальні рідини, названі за свою здатність не замерзати за низьких температур антифризами.
Антифриз — це спеціальна суміш води, етиленгліколю (або пропіленгліколю) і комплексу спеціальних присадок (антикорозійних, антипінних, колірних тощо).
Чотири відмінності антифризу від води
- антифриз не замерзає за низьких температур.
- має вищу за воду температуру кипіння
- змащує “помпу”
- має антикорозійні властивості і захищає систему охолодження.
Тобто антифриз універсальніший і ефективніший за воду. Тому вже багато десятиліть в автомобілях двигуни розраховані на використання в системах охолодження антифризу. Ба більше, сучасні антифризи бувають кількох типів (G11, G12, G12+ і G13) і заливати слід саме рекомендований виробником.
А що буде, якщо в систему охолодження залити воду? Миттєвої реакції двигуна на це не відбудеться. Тобто він заведеться, працюватиме і, можливо, навіть зможе проїздити так деякий час. Але в такому разі і система охолодження, і сам силовий агрегат наражаються на ризик.
Чотири ризика води в системі охолодження
- вода почне кипіти вже за 100 градусів, що загрожує розривом патрубків, витоками і поломками розширювального бачка;
- від контакту з водою почнуть іржавіти металеві деталі системи охолодження, а ще в ній з’явиться характерний наліт від накипу;
- в мороз вода перетвориться на лід, розшириться та розірве радіатор, і навіть може розколоти блок циліндрів;
- якщо в системі суміш води та антифризу, то в мороз в ній можуть утворитись кристали льоду. Вони можуть серйозно пошкодити технічну начинку підкапотного простору.
Тому використовувати воду в системі охолодження сучасних двигунів замість антифризу не можна!
Однак у кожному правилі є свої винятки. Є вони і тут. Від поломок не застрахований жоден автомобіль, вийти з ладу може і система охолодження. Навіть банальний витік антифризу може завдати чимало клопоту. Тому, якщо ви помітили, що рівень ОР серйозно впав, то в такому разі долити воду, щоб доїхати до СТО, можна. Краще дистильовану (продається на АЗС, в будівельних, а іноді і в звичайних супермаркетах), але в екстреній ситуації можна і звичайну. Це в будь-якому разі краще, ніж їхати взагалі з “порожньою” системою охолодження. Ну а після усунення поломки буде правильним промити всю систему і залити ОР відповідно до рекомендацій виробника.
Порада від “Автодім Атлант”
Для системи охолодження ми радимо використовувати рідини, які передбачені виробником. Звертаємо увагу на те, що варто знати й тип рідини, адже не всі між собою сумісні.
А для того, щоб двигун автомобіля працював в належному температурному діапазоні, необхідно тримати радіатор в чистоті та контролювати щільність охолоджувальної рідини. Для цього на нашому сервісі є відповідні пристрої, завдяки яким ми можемо точно визначити температуру замерзання охолоджувальної рідини.
Також автоцентри “Автодім Атлант” завжди мають в наявності рідину для системи охолодження, яку можна вигідно придбати на розлив.