
Важливі речі, які треба зробити навесні: міняємо фільтри та гальмівну рідину
Разом з початком теплого сезону автомобіль переходить в дещо інший режим використання – як правило, ним їздять більше, швидше і його частіше завантажують “від душі”. Що треба зробити з авто перед початком інтенсивної експлуатації?
Зважаючи на несприятливі умови роботі авто узимку, можна говорити про кілька систем, стан яких слід проконтролювати навесні. І розпочати варто з найпершого засобу безпеки – гальм, адже на чистому сухому асфальті водій буде користуватись ними набагато частіше та інтенсивніше.
Гальма: перевірка і заміна
Зима, навіть на думку автомобіліста м’яка, має цілий перелік чинників, несприятливих для розташованих під кузовом систем. Перепади температур, бомбардування піском і відсівом, купання у соляних розчинах, спричинені наледями вібрації коліс – все це скорочує життя розташованих біля самої дороги деталей. Відтак, на них і треба звернути увагу в першу чергу.
- Гальмівні колодки. Для початку слід буде заглянути в колісні гальмівні механізми. Стан колодок, особливо у дискових механізмів, покаже, наскільки правильно працюють гальма. Адже через розвиток узимку корозії колодки може підклинювати у їхніх напрямних, відтак вони будуть зношуватися нерівномірно. І півбіди, що так може постраждати гальмівний диск. Головна загроза у тому, що це може призвести до перегріву гальмівної рідини і відмови гальм. Стерті колодки треба замінити повним комплектом, і при монтажі не забути очистити та промити напрямні супортів;
- Трубопроводи. Якщо машина вже не дуже молода, треба уважно оглянути прокладені під днищем трубопроводи гальмівної системи. В наш час вони виготовлені з сталі, а значить, внаслідок корозії можливі серйозні, аж до наскрізних дірок, пошкодження цих трубок. Зрозуміло, що такі негаразди завершуються аварією через втрату гальмівної рідини;
- Гальмівна рідина. В залежності від якості рідини і рекомендацій автовиробника гальмівну рідину слід замінювати кожні 1 – 3 роки. І робити це буде правильно саме після зими, коли у “тормозухи” було найбільше можливостей набрати в себе зайвої вологи. Нагадаємо, що через збільшення відсотка води у гідравлічній рідині вона може несподівано закипіти під час гальмування. А ще надто “зволожена” рідина провокує корозію у циліндрах гідроприводу, що закінчується підклинюванням поршнів, а значить і колодок – з усіма вищезгаданими катастрофічними наслідками.
Яку гальмівну рідину купувати
Окремо слід сказати про якість гальмівної рідини. Якщо це буде досконалий сучасний продукт, він довше зберігатиме свої якості навіть під час служби в машині, яка експлуатується у несприятливих режимах.
Наприклад, новітня гальмівна рідина DOT4E від компанії Bosch, маючи маркування DOT4, насправді перевищує цей міжнародний стандарт за своїми характеристиками. Важливо, що ця рідина досягає гарного балансу між високою температурою кипіння та низькою в’язкістю. А значить, це робить її придатною для багатьох типів автомобілів з швидкодіючими системами безпеки ABS та ESP. Крім того, при розробці цієї новинки експерти Bosch потурбувалися, щоб вона мала низьку електропровідність. А значить, як і всі інші гальмівні рідини цієї марки, Bosch DOT4E може використовуватись в електромобілях.
А ще цей продукт, на відміну від інших, більш дешевих рідин, не містить небезпечних боратів, що робить рідину Bosch DOT4E екологічно чистішою і спрощує поводження з нею при обслуговуванні машини.
Заміна фільтрів навесні
Після зимових негараздів в машині бажано поміняти також кілька фільтрів: паливний, повітря двигуна і повітря салону. Під час холодів вони в більшій чи меншій мірі мали справу з вологою, частинками бруду та агресивними речовинами, тому є сенс замінити їх з настанням тепла. Тим більше що влітку на всі три фільтри припаде підвищене навантаження.
- Паливний фільтр. Навіть якщо регламентний термін заміни його не підійшов, це можна зробити з певним випередженням. Адже влітку ми багато їздимо на великі відстані, і не можна бути впевненим, що скрізь на нас чекатимуть заправки з якісним пальним. А якщо паливний фільтр заб’ється передчасно, не дуже бажано замінювати його на випадковій СТО далеко від дому;
- Повітряний фільтр двигуна. Влітку цей фільтр працюватиме з підвищеним навантаженням, очищаючи повітря для мотора від пилу, дрібного рослинного сміття та інших твердих частинок. Тож краще мати у ньому більший запас місткості. Певно, варто нагадати, що коли цей фільтр переповниться, він почне чинити надмірний опір потоку повітря. Через це двигун втрачатиме потужність і споживатиме більше пального;
- Салонний фільтр. Неправильно думати, що фільтр салону – то тільки питання комфорту. Так, він створює позитивний мікроклімат в салоні, а крім того, поглинає спори грибків, бактерії, неприємні запахи та забезпечує протиалергенний захист. Але не менш важливо те, що салонний фільтр є також засобом безпеки. Очищуючи повітря, яке надходить з надвору до системи кондиціювання та опалення, фільтр захищає їхні теплообмінники від засмічення. Адже якщо воно відбудеться, в машині почнуть запотівати вікна, позбавляючи водія огляду. Причому це може статись несподіваною – наприклад, після потрапляння холодної води на лобове скло. З цієї ж причини не можна допускати повного засмічення і самого фільтра.
Який салонний фільтр придбати
Один з законодавців у світі фільтрування – компанія Bosch – визначає для своїх салонних фільтрів ресурс у 15 000 км або один рік. За цей час фільтруючий елемент може стати важчим на 150 грам – стільки пилу він затримує у собі. Тому багато хто з поінформованих водіїв замінює фільтр двічі на рік, після кожного сезону.
Купуючи салонний фільтр, ви можете обирати між стандартним дешевим виробом і сучасним високоефективним продуктом. Наприклад, кращі салонні фільтри Bosch затримують 100% частинок розміром від 0,0025 мм. Такий результат досягається конструкцією з чотирьох шарів: паперового, допоміжного, шару активованого вугілля та шару із синтетичного волокна з електростатичним зарядом. І на додачу один з шарів у салонних фільтрах Bosch має антиалергійне покриття. Відтак, такий фільтр буде доречним вже скоро – навесні, коли почнуть цвісти алергічні рослини.
Насамкінець додамо, що беручи до уваги ціну і складність конструкції сучасного салонного фільтра, нову деталь для заміни треба купувати там, де не буде ризику натрапити на підробку.