X

В Україні самокатників почали притягувати до кримінальної відповідальності за порушення правил дорожнього руху

Пока наказывают штрафами и лишением свободы до 2 лет с «условным» сроком

З 2023 року користувачі самокатів і монокелес прирівняні до повноцінних учасників дорожнього руху з усіма наслідками, що з цього випливають. Іншими словами, як і всі інші водії вони повинні дотримуватися правил дорожнього руху.

З весни цього року їм заборонено їздити пішохідними доріжками та тротуарами. На проїжджій частині самокатам виділено місце якомога ближче до правого боку. При цьому водій повинен користуватися світловідбиваючими елементами та пасивними засобами безпеки (шоломами).

Водночас, спеціальні правила дорожнього руху для електросамокатів державою ще не затверджені. Хоча це і передбачалося змінами до Закону України «Про автомобільний транспорт».

За даними «Опендатаботу», за останні чотири роки до кримінальної відповідальності за порушення правил, що діють на транспорті, притягли як мінімум чотирьох «самокатників». Як покарання застосовані штрафи або позбавлення волі на строк до 2 років «умовно».

Усього ж з 2018 року зареєстровано 80 випадків порушень правил дорожнього руху користувачами електросамокатів. Із них у 76 випадках обмежилися адміністративними покараннями, тобто штрафом у розмірі 850 грн (ст. 124 КУпАП).

Читайте також:
В Україні мають намір запровадити штраф за дрифт на дорогах

Варто зазначити, що найчастіше ДТП здійснюють неповнолітні і, як правило, у цих випадках обмежуються попередженнями. Але так щастить не всім. У квітні 2022 року неповнолітній «самокатник» із Вінниці збив жінку на тротуарі, чим завдав їй пошкодження середнього рівня тяжкості. Винуватцю присудили 1 рік «умовно» із відшкодуванням лікування потерпілій (близько 108 тис. грн) та штрафом за моральну шкоду (50 тис. грн).