Світові автовиробники активно переходять на випуск електромобілів, відмовляючись від машин із ДВС. Вже до кінця цього десятиліття в лінійках багатьох компаній будуть виключно «зелені» моделі. Але в Toyota впевнені, що масова електрифікація призведе до нових проблем.
Зокрема головний науковий співробітник автовиробника Джилл Пратт заявив, що повний перехід на випуск автомобілів з батарейним живленням призведе до виснаження земельних ресурсів. А саме літію та інших рідкісних мінералів, що використовуються в акумуляторах електрокарів. На його думку, запасів не вистачить, щоб випустити достатню кількість електромобілів зі значним запасом ходу. При цьому доступних ресурсів вистачить для десятків мільйонів гібридів.
Пратт зазначив, що машини з гібридними, водневими та іншими екологічно чистими установками стануть чудовою альтернативою електрокарам. Літію в їх батареях використовується в рази менше, а шкоду екології вони завдають не значну. Це легко простежити на простому прикладі.
Так, 100 автомобілів з ДВЗ у середньому виділяють 250 грам СО2 на кілометр шляху. Якщо припустити, що запаси літію обмежені і його буде достатньо лише для виробництва 100 кіловат-годин, тобто однієї далекобійної батареї, то вийде, що на дорозі буде один електрокар та 99 паливних машин. Це дасть зниження викидів СО2 до 248,5 г/км. Якщо ж цей літій розподілити між гібридами, його вистачить на 90 машин. Тобто залишиться лише 10 авто з ДВС. Таке співвідношення спричинить зниження середніх викидів до 205 г/км. І це дуже суттєво. Чи дослухаються інші виробники до думки фахівців Toyota, покаже час.