Технологии, предотвращающие пьяное вождение и превышение скорости, могут стать обязательными для всех новых автомобилей
Національна рада безпеки на транспорті (NTSB) США пропонує Національному управлінню безпекою руху на трасах (NHTSA) зробити обов’язковими для нових автомобілів деякі системи безпеки. Одна з них — виявлення нетверезого водія у салоні. Її завдання — недопущення керування автомобілем у стані алкогольного сп’яніння.
Звернути увагу на цю проблему експертів змусила резонансна автокатастрофа, яка сталася 1 січня 2021 року у Авеналі, штат Каліфорнія. У ній загинули дев’ятеро людей, семеро з яких — діти. Винуватцем ДТП був водій позашляховика, у салоні якого перебувало ще семеро людей.
Рухаючись на швидкості приблизно 142-158 км/год, автомобіль вилетів на зустрічну смугу та зіткнувся з пікапом. За даними NTSB, водій позашляховика був у стані сильного алкогольного сп’яніння.
Зі слів голови NTSB Дженніфер Хоменді, технології могли б запобігти аварії, «так само, як вони можуть запобігти десяткам тисяч смертельних випадків внаслідок аварій, пов’язаних з керуванням у нетверезому стані та перевищенням швидкості, які ми щорічно спостерігаємо у США».
За даними агентства, «п’яне» керування являється основною причиною ДТП зі смертельним результатом на автомагістралях. Починаючи з 2000 року, з цієї причини в США загинуло понад 23 000 осіб. У 2020 році «п’яним» була практично кожна третя ДТП (30%). В них загинули 11 654 особи. У світлі такої сумної статистики NTSB пропонує зменшити межу допустимої концентрації вмісту алкоголю в крові до 0,05 г/дл або нижче.
Не краща ситуація і з поціновувачами швидкості. У тому ж 2020 році зареєстровано 11 258 дорожньо-транспортних пригод за їх участю.
Вирішити проблему аварій, пов’язаних із перевищенням швидкості, NTSB пропонують шляхом впровадження у нові автомобілі технології інтелектуальної адаптації швидкості та технічного обмеження швидкості. Також експерти наполягають на обов’язкових системах виявлення алкогольного сп’яніння. Коли це буде реалізовано, не уточнюється.