В США посилять боротьбу з п'яним водінням та перевищенням швидкості
Національна рада безпеки на транспорті (NTSB) США пропонує Національному управлінню безпекою руху на трасах (NHTSA) зробити обов’язковими для нових автомобілів деякі системи безпеки. Одна з них — виявлення нетверезого водія у салоні. Її завдання — недопущення керування автомобілем у стані алкогольного сп’яніння.
Звернути увагу на цю проблему експертів змусила резонансна автокатастрофа, яка сталася 1 січня 2021 року у Авеналі, штат Каліфорнія. У ній загинули дев’ятеро людей, семеро з яких — діти. Винуватцем ДТП був водій позашляховика, у салоні якого перебувало ще семеро людей.
Рухаючись на швидкості приблизно 142-158 км/год, автомобіль вилетів на зустрічну смугу та зіткнувся з пікапом. За даними NTSB, водій позашляховика був у стані сильного алкогольного сп’яніння.
Зі слів голови NTSB Дженніфер Хоменді, технології могли б запобігти аварії, «так само, як вони можуть запобігти десяткам тисяч смертельних випадків внаслідок аварій, пов’язаних з керуванням у нетверезому стані та перевищенням швидкості, які ми щорічно спостерігаємо у США».
За даними агентства, «п’яне» керування являється основною причиною ДТП зі смертельним результатом на автомагістралях. Починаючи з 2000 року, з цієї причини в США загинуло понад 23 000 осіб. У 2020 році «п’яним» була практично кожна третя ДТП (30%). В них загинули 11 654 особи. У світлі такої сумної статистики NTSB пропонує зменшити межу допустимої концентрації вмісту алкоголю в крові до 0,05 г/дл або нижче.
Не краща ситуація і з поціновувачами швидкості. У тому ж 2020 році зареєстровано 11 258 дорожньо-транспортних пригод за їх участю.
Вирішити проблему аварій, пов’язаних із перевищенням швидкості, NTSB пропонують шляхом впровадження у нові автомобілі технології інтелектуальної адаптації швидкості та технічного обмеження швидкості. Також експерти наполягають на обов’язкових системах виявлення алкогольного сп’яніння. Коли це буде реалізовано, не уточнюється.