X

У Швейцарії хочуть заборонити електрокари на зиму для економії електрики

Ездить на электромобилях швейцарцы смогут только отдельных случаях

Швейцарія стала першою країною, яка планує заборонити використання електромобілів через можливі відключення електроенергії взимку. Справа в тому, що власне електовиробництво країни базується на гідроелектростанціях і взимку доводиться імпортувати велику кількість електроенергії.

У 2021 році обсяг імпорту склав 5,7 мільярда кіловат-годин. В основному вони надходили з Франції та Німеччини. Без французьких атомних станцій й німецьких вітряків світло у Швейцарії могло б згаснути. Але цього року Франція та Німеччина теж можуть мати проблеми з енергозабезпеченням. Франція через безліч аварій на атомних електростанціях, Німеччина через зниження сонячної генерації взимку та гостру нестачу газу.

Проєкт «Указу про обмеження та заборони на використання електричної енергії», прийнятий 23 листопада 2022 року Федеральною радою Швейцарії, передбачає заходи, які можуть бути вжиті у разі нестачі енергії. Наприклад, максимальна робоча температура пральної машинки обмежена на 40°C. Холодильник не можна охолоджувати нижче 6 градусів. Також обмежене використання саун та лазень у приватних будинках.

Але й це ще не все. На зимовий період максимальну швидкість руху на швейцарських магістралях знизять зі 120 до 100 км/год. А власникам електромобілів у разі нестачі електроенергії можуть взагалі заборонити користуватися ними. Винятком стануть лише «абсолютно необхідні подорожі». Наприклад, пов’язані з професійною діяльністю, покупками, участю у судових засіданнях, відвідуванням лікаря чи релігійних заходів.

Читайте також:
Як не потрапити під колеса, коли немає світла та не працюють світлофори

За даними місцевих ЗМІ, це торкнеться близько 110 тисяч власників електромобілів. Сама ж заборона може спричинити зупинення подальшого просування електромобільності. Хто купуватиме електромобіль, якщо на ньому не можна їздити? Намагаючись уникнути такого розвитку подій, влада обіцяє «забороняти» електромобілі лише у разі третього та максимального четвертого рівня ескалації.

Поки проєкт указу не прийнято. Голосування щодо нього заплановане на грудень. Зі слів керуючого директора швейцарської асоціації імпортерів автомобілів Auto Schweiz Андреаса Бургенера, у 2021 році потреба електромобілів у Швейцарії становила лише 0,4% від загальної. То ж у асоціації вважають, що такі незначні обсяги не відіграють суттєвої ролі, й мають намір боротися проти будь-якої заборони на електромобілі.