У краш-тестах Euro NCAP перевірятимуть взаємодію водія з електронними асистентами
Новий рейтинг Euro NCAP не прийде на заміну старому, а, найімовірніше, стане його доповненням. В організації створили спеціальну систему оцінок електронних помічників, які допомагають водієві під час їзди і під час виникнення небезпеки ДТП.
У Euro NCAP відзначають, що з кожним днем дедалі більше виробників комплектують автомобілі комплексами радарів і датчиків, на яких і працюють активні системи допомоги. Яскравий тому приклад — технологія Highway Assist. Вона допомагає водієві в автоматичному режимі зберігати постійну швидкість під час руху на магістралі, а також контролювати дистанцію до транспортного засобу, що їде попереду. Така допомога сприятливо позначається на стані людини за кермом, знижуючи втому.
В основі нового рейтингу організації лежить баланс між технічними можливостями асистентів і залученістю водія в процес керування транспортним засобом.
Анонсуючи новий рейтинг, в Euro NCAP навели як приклад Tesla Model 3, що отримала максимальні «п’ять зірок» за роботу електронних асистентів і систем активної безпеки. Але при цьому автомобілю дістався середній загальний бал. Причиною такої оцінки стала низька залученість водія. Вся “сіль” криється в системі Autopilot, що створює помилкове враження автономності керування автомобілем. Під час їзди водій повністю покладається на систему і довіряє їй. Однак недосконала система оповіщень про роботу автопілота псує всю картину.
Максимальну оцінку вдалося отримати трьом автомобілям німецьких марок — Mercedes-Benz GLE, BMW 3-Series і Audi Q8. Усі вони показали високий бал за шкалою взаємодії водія та допоміжних систем.
Автомобілі більш доступного цінового сегменту показали себе задовільно. Експерти відзначили, що в цьому разі відсутність сучасних систем напівавтоматичного керування відіграє позитивну роль. Якщо немає асистентів, то і відволікатися від дороги не вийде.