Льготы на бензиновые и дизельные машины должны способствовать активации китайского авторынка
Китайська автомобільна промисловість відновлюється після вимушеного зупинення підприємств у квітні цього року через спалахи Covid-19. Намагаючись не допустити поширення захворювання, уряд країни закрив Шанхай і Цзілінь. Там розташовані ключові виробничі майданчики. Це призвело до серйозного порушення в роботі логістичних ланцюжків. У “ковідному” квітні продаж машин скоротився майже на 36% до 1,06 млн од. Це “антирекорд” останніх двох років.
За даними Китайської асоціації легкових автомобілів, у травні оптові та роздрібні поставки різко зросли на 67% і 29% відповідно. Очікується, що з червня виробництво і поставки прискоряться, оскільки з 1 червня “блокада” Шанхаю скасована.
Щоб допомогти автомобільній галузі повернутися на колишні позиції, китайські центральні і місцеві органи влади оголосили про низку нових пакетів пільг, покликаних збільшити інтерес до автомобілів. Зокрема, з червня до грудня 2022 року податок на купівлю ТЗ знижено з 10 до 5%.
Цікаво, що в поле в дії нових податкових пільг потрапило більш широке коло автомобілів з ДВЗ. Придбати з податковою знижкою можна близько 90% представлених на ринку “паливних” автомобілів. Це машини з моторами робочим об’ємом 2,0 літра і менше, вартістю до $44 790. За деякими даними, п’ять міст — Гуанчжоу, Шеньчжень, Шанхай, Ханчжоу і Тяньцзінь — в сукупності збільшили квоти на 2022 рік на 165 000 од.
Пільги на електромобілі, разом з субсидямиї і повне погашення податку на купівлю, діятимуть до 2023 року. Крім того, деякі великі міста, такі як Шанхай і Шеньчжень, ввели короткострокові місцеві фіскальні субсидії. Пільги для жителів сільських районів передбачені урядовою програмою.
Очікується, що електромобілі залишаться ключовим фактором зростання китайського ринку легкових автомобілів. За прогнозами, в 2022 році на них припаде понад 20% загального продажу. Через “ковідні” обмеження за перші п’ять місяців цього року попит на електромобілі впав на 18%. Стимулювання продажу авто з ДВЗ може призвести до зниження продажів “батарейних” моделей до 45-50% в річному численні.