
У ЄС знизився купівельний інтерес до нових автомобілів
Європейська Асоціація автовиробників (АСЕА) опублікувала дані про продаж нових автомобілів у ЄС у травні цього року. За даними аналітиків, попит скоротився на 3%, причому зниження продажів спостерігався на трьох великих ринках – в Італії (-6,6%), Німеччині (-4,3%) та Франції (-2,9%). З іншого боку, в Іспанії минулого місяця продаж зріс на 3,4%.
Щодо силових агрегатів, то в травні продажі електромобілів склали 12,5% від загальної кількості реалізованих нових авто. Торік у травні цей показник становив 13,8%. Разом з тим гібридні версії продовжують набирати популярності й зросли з 25 до 30%. Сумарний продаж автомобілів з класичними ДВС знизився з 52,1 до 48,5%.
BEV, PHEV та HEV
Електромобілі у травні зареєстрували 114 308 європейців. Найбільшим інтересом покупців електрокари користувалися у Бельгії та Франції, де на продажі зросли на 44,8% та 5,4%. А ось у Німеччині та Нідерландах частка BEV у загальному обсязі реєстрацій знизилася на 30,6% та 11,7% відповідно. За перші 5 місяців на європейському ринку було реалізовано 556 276 нових BEV, що на 2% більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Продаж плагін-гібридів у травні знизився до 14,7%. Найбільше це торкнулося ринків Бельгії (-36,6%) та Франції (-19,4%). У Німеччині приріст становив лише 1,7%. Таким чином, у травні в ЄС було реалізовано всього 59333 плагін-гібридів, що склало 6,5% від загального обсягу продажів.
Цікаво, що попри негативну динаміку ринку, єдиним сегментом, де спостерігалося зростання продажів стали НЕV. Реєстрація гібридних машин у травні зросла на 16,2% до 272 568 авто. Зростання спостерігалося на трьох основних ринках – у Франції (+38,3%), Іспанії (+25,4%) та Італії (+7,4%). У Німеччині інтерес до гібридів скоротився на 0,7%. В результаті, порівняно з травнем минулого року, продаж гібридів зріс з 25 до майже 30%.
Бензинові та дизельні машини
У травні 2024 року європейці придбали 323 551 автомобіль з бензиновим мотором (-5,6%). Найменшим попитом бензинові версії мали у Франції (-20,3%) та Іспанії (-1,8%). А ось в Італії та Німеччині, навпаки, спостерігалося зростання продажів, яке склало 4,1% і 2,1% відповідно. У порівнянні з травнем минулого року частка бензинових авто в загальному обсязі продажу нових авто знизилася з 36,5% до 35,5%.
За дизельні машини своїми заощадженнями проголосували 118 733 європейців, що склало 13% всіх продажів. Найгірша ситуація в Італії (-30,5%), Франції (-24,8%) та Іспанії (-15,4%). А в Німеччині позиції шанувальників двигуна Рудольфа Дизель традиційно сильні – зростання продажів становило 3,2%.
Проте, за підсумками перших п’яти місяців нинішнього року продажі нових авто зросли на 4,6% до 4,6 млн. Найбільшу активність покупці виявляли в Іспанії (+6,8%), Німеччині (+5,2%), Франції. (+4,9%) та Італії (+3,4%).