У Британії закінчують розробку електропозашляховика із запасом ходу 7000 км
Британська Fering Technologies нагадала про свій електричний позашляховика Pioneer, анонсований у вересні минулого року. Тоді обіцяли, що дрібносерійне виробництво моделі розпочнеться у першій половині 2022 року, але цього не сталося. Нова мета — 2024 рік.
Pioneer — агресивний рамний позашляховик з каркасом з алюмінієвого профілю, посиленого композитом. На нього навішані кузовні панелі із щільної водонепроникної тканини, які за потреби можна замінити. За доплату запропоновано зовнішнє оздоблення з композиту.
Габаритна довжина Pioneer — 5526 мм, ширина — 2000 мм, висота — 1974 мм. Дорожній просвіт — 435 мм у стандартному положенні. При їзді дорогами з твердим покриттям його можна зменшити до 300 мм, бездоріжжям — збільшити до 800 мм. Їздить позашляховик на 22,5-дюймових колісних вантажних дисках з високопрофільними шинами. За заявою розробника, Pioneer здатний долати 60-градусні схили, броди глибиною 1,4 метри та перешкоди заввишки до 0,5 метра.
Позашляховик укомплектують гібридною силовою установкою послідовного типу. Максимальний крутний момент двох електродвигунів (по одному на осі) складе 800 Нм. Попереду розташований компактний 95-сильний біодизельний двигун внутрішнього згоряння, який виконує функцію генератора для буферної літій-титанової батареї зі знімними модулями. Їхнє розташування варіюється в залежності від призначення автомобіля (позашляховик для подорожі навколо світу, автомобіль рятувальних служб). Також можна змінювати обсяг паливного бака, розташованого всередині рами. При необхідності частину цього простору можна використовувати для бака з питною водою.
За даними виробника, з паливним баком максимального об’єму Pioneer здатний проїхати 7000 км. З них на електротязі — всього 80 км. Максимальна швидкість позашляховика — 125 км/год.
Споряджена маса позашляховика й максимальна маса вантажу, що транспортується — 1,5 тонни. Також обіцяно тривісну версію Pioneer. Крім того, за бажанням клієнта виробник встановить замість біодизельного ДВЗ будь-який інший двигун, включно з водневим електрохімічним генератором.
Орієнтовний цінник найдальнобійнішого електричного позашляховика у світі — 174 тисячі євро. Залишається сподіватися, що стартап більше не коригуватиме свої плани і у 2024 році почне складання автомобіля.