Трендсетер та бестселер: 30 років Opel Frontera
Протягом багатьох десятиліть, автомобільний світ мав чітку градацію: з одного боку, комфортабельні седани для звичайних, рівних доріг, з іншого – автомобілі для бездоріжжя, які найчастіше експлуатуються в Англії або США і чудово підходять для їзди по пересіченій місцевості, але не дуже комфортні на асфальті. Але в 1991 році ситуація в одну мить змінилася: компанія Opel представила на Женевському автосалоні свій Frontera (в перекладі з іспанського “межа”) – “повнопривідний автомобіль для активного відпочинку”. Якщо говорити точніше, то одночасно відбулися відразу дві прем’єри: компактний Opel Frontera Sport був першим автомобілем, які сьогодні називають кросовером (SUV), в той час як п’ятидверний Frontera з довгою колісною базою був попередником сучасних позашляхових седанів. Уже тридцять років тому Opel Frontera об’єднував в собі чудові позашляхові якості та комфорт.
Дійсно, завдяки Frontera компанія Opel заснувала новий сегмент універсальних автомобілів 4×4 і викликала в Європі справжній повнопривідний бум. Новачок був удостоєний титулу “Позашляховик 1991/92 року”. Уже в 1993 році Frontera обігнав усіх своїх конкурентів з “зубастими” шинами і очолив статистику продажів нових автомобілів. У 1993 і 1994 роках Opel Frontera був найбільш продаваним позашляховиком в Європі, а найбільшим ринком збуту була Німеччина. Всього було продано більше 320 000 екземплярів Frontera.
Зроблено в Англії, на батьківщині легендарних позашляховиків
Opel Frontera був розроблений міжнародною командою інженерів спеціально під потреби клієнтів на європейському ринку. Хороша аеродинаміка, характерний для легкового автомобіля комфорт, функціональність, сучасний (для того часу) дизайн і чудова керованість – ці якості мали пріоритетне значення. Новий повнопривідний автомобіль був створений у співпраці з Isuzu, сестринської компанією Opel. Японська марка спеціалізувалася на позашляхових автомобілях з 1981 року. Для виробництва Frontera було вибрано спільне підприємство “IBC Vehicles” в англійському містечку Лутон на північ від Лондона. В даний час на цьому виробничому майданчику збираються Opel Vivaro та Opel Zafira Life.
Позашляховий Opel Frontera Sport
Frontera вийшов на ринок у концерті 1991 року в двох варіантах кузова. Двухдверний Frontera Sport з короткою колісною базою і жорстким съємним верхом оснащений дволітровим бензиновим двигуном потужністю 85 кВт / 115 л.с. Пятидверний Frontera з довгою колісною базовою базою комплектується за вибором або тяговим 2,4-літровим бензиновим двигуном потужністю 92 кВт / 125 л.с., вже відомий по Omega, або 2,3-літровим турбодизелем потужністю 74 кВт / 100 л.с. Обидва бензинових двигуна на європейському ринку серійно забезпечили каталітичний нейтралізатор з функцією регулювання складу відроблених газів. У якості трансмісії на автомобілі встановлюється пятиступенева механічна коробка передач та двоступенева роздаточна коробка з понижуючим рядом для руху по бездорожжу. У звичайній ситуації тяжке посилення передавалось на задню вісь. У складних дорожніх умовах водій для забезпечення кращої тяги міг би за допомогою невеликого ричажка підключати передню вісь. Самоблокуючий задній диференціал підвищеного тертя пропонувався опціонально.
Frontera мав окрему раму лонжеронного типу, до якої чіплялась також підвіска та компоненти приводу. Кузов двохдверної моделі з’єднався з рамою через десять років, а п’ятидверної – через дванадцять спеціальних резинових опор. Завдяки своїй конструкції вони забезпечують максимальну шумо- та віброізоляцію. Рама назвала шість поперечин, які гарантували високу крутну жорсткість на бездорожжі. Двигун і компоненти трансмісій були доступні на додаткових привинчених до рами кронштейнах, щоб їх можна було легко і швидко продемонструвати під час виконання робіт з обслуговування та ремонту.
Зварена рама в процесі виготовлення грунтовалась і фарбувалася епоксидною порошковою красною, позиції додатково оброблялися воском. Більшість кузовних панелей були виготовлені з оцинкованої сталі, причому 90 відсотків з них отримали двосторонню оцинковку. Додатково кузов піддавався ще десятиступеневому антикорозійному захисту, після чого встановлювався на готові шасі і доукомплектовувався пластмасовими підкрилками, безпекою безпеки та – у двохдверній моделі – жорстким з’ємним верхом. Після завершення монтажних робіт дно автомобіля покривалося фінішним слоєм воску, так що навіть у найсуворіших умовах експлуатації Frontera була захищена від корозії.
З 1998 року: більш комфортне та безпечне друге покоління Frontera
Осінь 1998 року компанія Opel випустила на ринок друге покоління Opel Frontera з новим 2,2-літровим турбодизельним двигуном з безпосереднім вприском та 3,2-літровим шестициліндровим бензиновим двигуном. Модернізований позашляховик пропонує підвищений рівень комфорту, поліпшену керованість, більш високий рівень безпеки та оновлений дизайн. На всіх моделях електронної системи “No-Stop-Allrad” тепер дозволяє водію переключатися між заднім і повним приводом простим натисканням на кнопки прямо під час руху автомобіля. Крім того, вперше повнопривідний автомобіль Opel міг забезпечити і чотириступеневу автоматичну коробку передач (для DTI 16V і 3.2 V6). Frontera все ще пропонував тридверну короткобазову версію Sport та у п’ятидверну версію з довгою колісною базою.
У другому поколінні Frontera використовували сучасні двигуни з кришкою клапанів на циліндрі. DTI 16V з робочим об’ємом 2,2 літра, який розвивав потужність 115 л.с. і максимальний крутний момент 260 ньютон-метрів. Новим базовим двигуном був перероблений 2,2-літровий чотирициліндровий бензиновий 16V ( 136 л.с., 202 Нм). Обидва силових агрегата мали два балансирних вала для високої плавності ходи. Топовим варіантом став новий 3,2-літровий двигун V6 потужністю 205 к.с. (290 Нм), який пропонується ексклюзивно для Opel Frontera Limited.
Покращені у порівнянні з попередньою моделлю ходові якості і більш високий рівень комфорту як на дорогах з твердим покриттям, так і на бездорожжі були досягнуті, зокрема, завдяки збільшеній переднім і заднім колесам, новій п’яти ричажній задній підвісці та (у трьохдверній моделі) подовженій колісній базі. Крім того, тихі двигуни, нові дверні запчастини, використання додаткових звукоізоляційних матеріалів та ретельно розробленій аеродинаміці автомобіля дозволили зменшити шум у салоні.
Нова Frontera пропонує також покращену пасивну безпеку. Окрім захисту від бокових ударів, вбудованого в усі дверей, протиаварійні властивості кузова, змонтованого на потужній лінійній рамі, підвищували посилені дверні замки та шарніри. Крім поовнорозмірних подушок безпеки захист водія і переднього пасажира у випадку аварій забезпечуються також піротехнічні передні захисні пристрої. Модель Sport отримала регульовані по висоті підголівники на обох задніх сидіннях, у п’ятидверній версії тепер можна замовити третій підголовник для заднього ряду сидінь. Візуально друге покоління бестселлера відрізняється від свого попередника більш плавними лініями кузова. Вони додавали позашляховику більш елегантного зовнішнього виду і одночасно підкреслювали його потужний характер. У трьохдверній моделі більш вузькі центральні дверні стійки та додаткове бокове вікно покращили круговий огляд і таким чином підвищили активну безпеку.
Реєстраційний знак з літерою “H” до 30-річного ювілею
Перші моделі Opel Frontera були випущені в кінці 1991 року. Такі машини в 2021 році можна зареєструвати як історичні. На європейському ринку автомобілів з пробігом надається велика кількість пропозицій за всіма роками випуску. Opel Frontera вироблялася в Лутоні до конця 2003 року; На торгових площадках в Інтернеті можна знайти багато пропозицій по Frontera з пробігом більше 300 000 кілометрів – як дизельних, так і бензинових. Найбільшим спросом у даний час користується шестициліндрові моделі останніх років випуску. Opel Frontera Sport дев’яностого року випуску може виявитись вигідним та цікавим придбанням цього першого стильного позашляхового купе-кабріолета, представленого світу задовго до того, коли такі поняття, як кросовер 4×4 або позашляховик, стали загальновживаними.