Toyota переводить свої заводи на водень
Toyota Motor — піонер серед автовиробників у галузі водневих технологій та має великий досвід у цьому напрямку. Перший водневий автомобіль — Mirai — з’явився у модельній лінійці марки у 2014 році. У другій половині 2020 року вийшло друге покоління седану. Водневі технології, випробувані на Mirai, компанія планує застосувати для забезпечення електроенергією своїх виробничих майданчиків.
Зокрема, із 2021 року компанія працює з префектурою Фукусіма над розробкою технологій, які дозволять перевести на водень завод DENSO Fukushima Corporation. Впровадити систему планують наприкінці березня. Цей майданчик стане доказом того, що водневі технології можуть широко застосовуватись у промисловості.
Нещодавно Toyota розробила нове електролізне обладнання. Воно виробляє водень із води з використанням блоку паливних елементів та інших пов’язаних технологій, які використовуються у воднемобілі Mirai та автобусі Sora FC. Зі слів розробників, блоки паливних елементів генераторів на 90% складаються з елементів, які використовуються у автомобілях Toyota. Це дозволило значно знизити витрати на їх розробку та виготовлення.
Генератори Toyota використовують комірки із протонообмінною мембраною, які довели свою надійність у масовому виробництві автомобілів. Також для підвищення надійності обладнання для електролізу у новому устаткуванні використовуються титанові сепаратори димових труб. Як стверджується, це дозволить генератору зберігати стабільність після більш ніж 80 000 годин роботи.
Нещодавно компанія запустила свій перший гоночний автомобіль на рідкому водні. Він візьме участь у сезоні 2023 гоночної серії Super Taikyu.