X

Toyota не справляється із попитом на Land Cruiser 300

В Японии перестали принимать заказы на некоторые модели марки

Toyota припинила продаж деяких своїх моделей на внутрішньому ринку. Компанії поки не вдається надолужити різницю, яка стала наслідком коронавірусних обмежень.

За інформацією Nikkei Asia, японцям недоступна половина основних моделей бренду. Зокрема, у цьому списку опинилися гібридний хетчбек Aqua/Prius C, позашляховик Land Cruiser 300 та мінівен Alphard.

Замовлення на Aqua дилери перестали приймати приблизно у вересні. Причиною називають майбутню планову модернізацію моделі. Прийом бронювань на Alphard, останню версію якого випустили наприкінці червня, почали обмежувати вже на початку липня. А станом на середину листопада замовлення на мінівен вже не приймали. При цьому продажі деяких моделей, таких як кросовери Harrier та Corolla Cross, не обмежені.

Більшість інших автовиробників не мають таких проблем із задоволенням попиту. Поточну ситуацію Toyota пояснюють трьому основними чинниками. Виробничих потужностей компанії бракує для виконання вже прийнятих замовлень. Справа в тому, що Toyota Motor підвищила прогноз внутрішнього виробництва автомобілів Toyota та Lexus на 2023 фінансовий рік на 90 000 одиниць, до 3,34 млн. Це на 3,3 млн більше, ніж у пандемічному 2019 році.

Продажі автомобілів компанії на внутрішньому ринку зростають 10 місяців поспіль. У жовтні вони сягнули 133 996 одиниць. У річному обчисленні зростання продажів становило 18%.

За даними японської асоціації автомобільних дилерів, з липня до вересня частка Toyota на внутрішньому ринку перевищила 50%. У річному обчисленні компанія піднялася майже на 10 пунктів.

Другий фактор — великий портфель замовлень. Під час пандемії Covid-19 компанія продовжила приймати замовлення, незважаючи на нестачу чіпів та зупинку виробництва. На піку відставання сягнуло близько 1 мільйона одиниць.

Читайте також:
Toyota Prius нового покоління назвали автомобілем року в Японії

Також причиною нинішніх проблем могла стати зміна схеми продажів. Раніше дилерські центри Toyota були розділені на чотири категорії та продавали лише моделі, що належать до певної категорії. Нині такого обмеження немає. Будь-яку модель можна придбати у будь-якому дилерському центрі. Це спровокувало збільшення чисельності замовлень на певні моделі, а також їх скасування.

Наразі компанії вдалося зменшити середній час доставки з шести місяців наприкінці 2022 року до п’яти. За прогнозами, до весни 2024 року очікування скоротитися приблизно до чотирьох місяців.