Бажання купити на зиму саме преміальні шини легко можна пояснити: питання безпеки хвилюють нас якраз у найнебезпечніший сезон. Розглянемо, що можна обрати в Україні у зимовому сезоні 2022 – 2023 років.
Почати потрібно з того, що й бюджетні зимові шини цілком придатні для їзди за умов середньої європейської зими. З ними можна успішно рушати на укоченому та слизькому снігу, вони дозволяють адекватно гальмувати та повертати де потрібно.
А щодо преміальних шин – їх сильні місця проявляються насамперед не в стандартних, а в особливо складних ситуаціях. Якими і багата наша зима з її морозами, відлигами, хуртовиною та дощами. Крім того, конструктори топових моделей мають доступ до дорогих матеріалів, полігонів та комп’ютерних програм для численних випробувань зразків. Тому їм вдається поєднувати в одній покришці суперечливі характеристики, і це при їх високому загальному рівні.
Таким чином, шини топових виробників обирають автомобілісти, які бажають отримати максимально можливі гарантії того, що у разі несподіванок на зимовій дорозі його машина залишиться під контролем та утримається на заданому курсі.
Додаткове зауваження для власників кросоверів. Вибираючи зимову гуму, майте на увазі, що вам потрібна модель шин для SUV. Справа в тому, що при зовнішній схожості автомобілів та режимів експлуатації на кросовері працювати шинам доводиться в дещо інших умовах. Адже машини цього класу важчі, вищі і часто потужніші. Відповідно, легкова і кросоверна версії однієї і тієї ж моделі шини можуть помітно відрізнятися за характеристиками та поведінкою на дорозі.
Continental WinterContact TS 870P
Шина від провідного німецького виробника призначена для середньорозмірних легкових автомобілів, але підійде вона і для більш важких машин, наприклад, кросоверів та електромобілів. Має повний комплекс зимових характеристик: ефективно гальмує на мокрому та слизькому асфальті, відмінно зчіпляється з дорожнім полотном у сильні морози, ефективно працює у відлигу на шарі води та у сніговій шузі, мінімізуючи ризик виникнення аквапланування та слішингу. Завдяки збалансованій за складом резиносуміші забезпечує тривалий термін служб, а також має низький опір кочення – тобто допомагає водієві економити паливо та підтримувати на рівні динамічні характеристики автомобіля.
Nokian Hakkapeliitta 10 SUV
Версію зимової «класики» шипованої шини Nokian Hakkapeliitta 10 для кросоверів створювали насамперед для потужних та швидкісних машин. Які відрізняються великим крутильним моментом на всіх колесах, ефективними гальмами і значними бічними і моментами, що кренять при маневруванні. У шини жорсткі блоки протектора з опорними ребрами в плечових зонах, гумова суміш нового покоління для широкого діапазону температур, що зберігає при тому високу зносостійкість і надійне зчеплення з дорогою. Для вітчизняних доріг актуально, що боковини посилені надміцними арамідними волокнами, що робить шину стійкішою до ударів та порізів. Природно, що дана преміальна шина у виконанні SUV має всі характеристики гальмування, прискорення, керованості та акустичного комфорту, які демонструє базова модель Nokian Hakkapeliitta 10 для легковиків – без індексу SUV.
Фрикційна (нешипована) модель для кросоверів, у характеристиках якої французький виробник зробив акцент на гальмівні показники на снігу та льоду. За свідченнями тих, хто вже тестував ці колеса, результат вийшов гідним. Для вітчизняного споживача важливо, що особливо відпрацьовувалося питання збереження характеристик після великого зносу протектора: шина поводиться як нова після пробігу 10 000 км. Не втрачено суттєво її можливості навіть при залишковій глибині малюнка протектора в 4 мм, покращено характеристики порівняно з колишньою моделлю та при глибині малюнка 2 мм. Важливо, що стертий протектор Michelin X-Ice Snow SUV забезпечує високу стійкість до аквапланування завдяки дренажним канавкам, обсяг яких у міру стирання збільшується. З іншого боку, П-подібні ламелі та жорсткі блоки протектора забезпечують кросоверу хорошу керованість. Завдяки особливим якостям гумової суміші, шина ефективно працює не тільки на снігу та льоду, а й на чистому асфальті – як мокрому, так і сухому.
Bridgestone Blizzak VRX3/Blizzak Ice 2
Нешипована легкова гума призначена для суворих зимових умов (тобто скандинавського типу). Відрізняється помітно покращеними зчіпними властивостями на льоду, а також збільшеним одразу на 17% експлуатаційним ресурсом. При цьому важливий момент – творці намагалися зберегти високі зчіпні якості навіть на зношеній шині, що взагалі іншим маркам вдається не завжди.
Goodyear UltraGrip Arctic 2 SUV
Шипована шина для холодних зим, коли на дорогах переважають сніг та лід. Крім того, творці обіцяють колесам високу ефективність на будь-якій засніженій поверхні. У пухкому снігу UltraGrip Arctic 2 впевнено працює завдяки широким канавкам між шашками протектора. Goodyear підкреслює, що високі характеристики на льоду та снігу шина збереже протягом усього періоду експлуатації. Також акцентується увага на покращеній керованості взутого в ці покришки автомобіля, в тому числі і на снігу. Важливий для приміум-сегменту момент: шина хоч і шипована, але володіє неабияким акустичним комфортом, рівень внутрішнього шуму, що створюється нею, знижений на 9% в порівнянні з моделлю попереднього покоління. Для машин, які часто їздять дорогами з пошкодженнями, корисний захист краю диска, відформований на боковині в місці посадки шини на обід.
Goodyear UltraGrip Performance+ SUV
Ця модель – фрикційна (нешипована), вона відноситься до популярного в Україні європейського типу шин, тобто розрахована на умови м’яких європейських зим. Призначена як для потужних та швидкісних позашляховиків, так і для компактних кросоверів. Створюючи цю модель, конструктори прагнули покращити, по-перше, керованість взутого в новинку автомобіля, а по-друге, збільшити ресурс шини. І вона справді може пробігти на 13% більше моделі-попередниці. Високу еластичність гумової суміші вдалося поєднати з точною передачею тягових сил на слизькій поверхні. Тому не дивно, що машина з UltraGrip Performance+ SUV на колесах не тільки добре керується, але й впевненіше розганяється на снігу та льоду. Уповільнюється автомобіль теж краще: гальмівний шлях новинки від Goodyear UltraGrip став коротшим, хоча модель-попередниця теж не була серед тих, що відстають за цим показником.
Італійський шинний бренд традиційно заточений на далекі поїздки та швидкісну їзду, хоч у зимовому сегменті про швидкість говорити і не прийнято. Модель розрахована на експлуатацію в м’яких зимових умовах, з нею машина отримує високі зчіпні властивості на снігу та асфальті, тривалий термін служби та підвищений комфорт під час руху завдяки зниженню рівня шуму. Незвичайна особливість нової моделі – адаптивні ламелі, які змінюють форму з прямою на зигзагоподібну в міру загального зносу протектора. Це дозволило зберегти високий рівень зчеплення з дорогою, коли шини отримають вже значне зношування. Паралельно з тим гумова суміш нового покоління покращує характеристики шини на мокрій дорозі та снігу. Конструкторам також вдалося знизити опір коченню моделі, підвищивши таким чином паливну економічність. Шина добре тримається мокрої дороги та дозволяє енергійно маневрувати на будь-яких зимових дорогах.
Таким чином, вибір зимових шин для власників автомобілів середнього та високого цінового сегментів в Україні є досить широким. Залишилося додати, що висококласна зимова гума рекомендується таким авто не лише через фінансову спроможність їхніх власників. Питання головним чином у тому, що повноцінна робота численних систем безпеки сучасних машин можлива лише за шин, які адекватно поводяться в позаштатних, екстремальних ситуаціях. Які на зимовій дорозі, як відомо, трапляються частіше, ніж нам хотілося б.