Топ 10 зимових шин 2022: бюджетні варіанти
Сто разів мають рацію ті, хто вважає, що нова зимова шина бюджетної марки завжди краща за преміальну, але порядком потерту. І це не чиясь особиста думка, а виведення численних тестів та експертиз. Сьогодні ми розглянемо яку зимову гуму бюджетного класу можна обрати в Україні восени 2022 року.
Спочатку потрібно все-таки розібратися, чому дешеві шини дешеві і в чому їхня відмінність від дорожчих аналогів. Отже, вони недорогі тому, що, по-перше, як правило, виробляються в країнах з дешевою робочою силою, а по-друге, тому що випускаються з використанням не найновіших технологій і матеріалів. При цьому ці технології вже давно окупилися, випробувані та відпрацьовані – в минулі роки на заводах материнських компаній, якими є світові шинні гіганти.
По-третє, через здешевлення та використання альтернативних матеріалів, не зберігають свої первісні властивості, втрачаючи в характеристиках з кожним роком.
У порівнянні з дорогими родичами, шини економ-класу гірше чіпляються за дорогу: з ними у машини буде довша гальмівна дорога, вона раніше зірветься в замет і раніше спливе на шарі води під час зливи. Але ці недоліки стають помітними насамперед у екстремальних ситуаціях. А при звичайній стриманій їзді відмінності можуть бути хіба що в комфорті – дешеві шини більш важкі, жорсткіші і галасливіші, ніж преміальні. Хоча, якщо бути об’єктивним до кінця, з деякими представниками середнього діапазону бюджетні колеса в цьому питанні будуть нарівні. Так, показник шуму для зимових коліс – це не показник, від слова зовсім. Велика кількість кромок, створених для покращення зчіпних властивостей, обов’язково будуть видавати шум, але дайте відповідь собі чесно, ви часто їздите взимку з відкритими вікнами? Скоріше ні ніж так.
І найголовніше: усі шини бюджетного сегменту, які продаються в Україні, безпечні та поводяться цілком адекватно у середньостатистичних умовах експлуатації. Тому їх можна сміливо рекомендувати спокійним та врівноваженим водіям для щоденної експлуатації.
Головне питання, на яке слід відповісти самому собі перед покупкою: «Вам потрібна гума, яка гальмуватиме або варіант, який не стирається?». Якщо гума м’яка, а отже, і ресурс у неї невеликий.
Premiorri ViaMaggiore
Нешипована зимова шина для м’якого клімату, характерного для України. Улюбленка робочих маших, перевізників та таксистів. Завдяки складу гумової суміші та продуманому малюнку протектора поєднує високі зчіпні властивості та хорошу керованість. Конструктори також добре пропрацювали протектор з точки зору ефективності відведення води та снігової шуги з контактної плями. Тому дана шина добре протистоїть акваплануванню і при розумних швидкостях впевнено тримає машину на курсі у мокрій сніговій каші. Курсова стійкість також зберігається на слизькій та зледенілій дорозі. Випробовувачі відзначають, що шина забезпечує достатню тягу при розгоні всіх видів зимових поверхонь. Головний мінус, керованість після 100 км/год залишає бажати кращого, та й реактивний рев з-під арок, це звичайна справа.
Premiorri ViaMaggiore Z Plus
Ще одна вітчизняна шина, призначена для більш швидкісних автомобілів. По суті, це асиметрична версія звичайної ViaMaggiore, без приставки Z Plus. Дренажні канали прорахованої форми прискорюють відведення з плями контакту води та снігової шуги, внаслідок чого відсувається небезпека аквапланування та слешпленінгу.
Зимова силіка, якою насичена гумова суміш, забезпечує її еластичність і термостійкість – навіть у морози колесо зберігатиме свої базові властивості. Натуральний каучук, який тут швидше є ніж немає, але інноваційні компоненти гумового компаунду підвищують адгезійні якості, міцність і зносостійкість. Завдяки цьому збільшено експлуатаційний період шини.
Мінуси все ті ж, що і прабатька з симетричним протектором.
Matador MP 93 Nordicca
Зимова шина європейського рівня, що виробляється у кількох країнах Європи. Заводи працюють під крилом німецької компанії Continental AG, що багато говорить про якість і характеристики цієї моделі. Шина позиціонується як модель з хорошими тяговими здібностями, ефективністю гальмування, надійним захистом від аквапланування та слешингу, зносостійкістю та тривалим терміном служби. Саме на міцності та довговічності особливо наполягає виробник. На цей показник працює форма макроблоків протектора в плечовій зоні, завдяки якій зовнішній рівномірний тиск розподіляється по всій робочій поверхні. Особливо відзначається міцність боковин, які спеціально посилили додатковими шарами гуми та текстильними вставками каркасу. При різкому маневруванні та проходженні затяжних поворотів це допомагає уникнути ризику ковзання, а при наїздах на перешкоди виключається ймовірність пошкодження каркасу – тобто ймовірність появи шишок значно знижена.
Мінуси, про які часто говорили клієнти, що використовують колишню модель – MP 92, при сильному мінусі, стає досить жорсткою та пластиковою. Як справи у новинки 2022 року, яка є логічним продовження, покаже час.
Зимова гума сербського походження випускається під контролем французького гіганта шинного Michelin. Шина демонструє відмінне зчеплення на засніжених і заледенілих дорогах, комфорт та мінімальний опір коченню – останнім взагалі славиться продукція французького концерну. V-подібна будова протектора забезпечує високу курсову стійкість, знижує схильність до заметів на слизькій дорозі. Великі блоки в плечових зонах підвищують зчеплення при бічних навантаженнях, тобто безпеку в поворотах. 3D-ламелі, з якими блоки чіпляються один за одного, покращують чіткість керування та знижують гальмівний шлях. Низький опір коченню забезпечує зниження споживання палива – в деяких режимах до 10%.
Характерною особливістю гуми стали її еластичність та особливий комфорт: каркас із подвійного сталевого корду підвищує деформаційний поріг, металобрекер захищає каркас під час руху по пошкоджених дорогах.
Hankook Winter I*Cept RS3 W462
Зимова шина, яку популярний корейський виробник позиціонує як продукт для потужних легкових автомобілів та кросоверів. Розробники спрямовували свої зусилля саме на отримання преміального рівня їзди – за невеликої вартості гуми. Не менше уваги було приділено безпеці водіння, цьому сприяє м’який компаунд протектора, який підвищує ефективність гальмування на мокрій та засніженій поверхні: збільшена площа контактної плями відіграє тут свою роль. Декілька технічних рішень на малюнку протектора забезпечують ефективне відведення води з плями контакту, щоб уникнути аквапланування.
Польсько-сербська марка, що працює у структурі французького концерну Michelin, пропонує свою модель власникам позашляховиків та легкових автомобілів. Перевірені часом Мішелінівські технології допомогли зробити цю гуму ефективною як на снігу, так і на мокрих дорогах. Модель характеризується хорошими зчіпними та гальмівними властивостями, обіцяє достатній комфорт руху та малий опір коченню. Стабільність автомобіля на курсі, знижений ризик бокового ковзання та впевнене гальмування у морозну погоду – такі основні характеристики цих коліс. Для боковин шини використана жорстка гумова суміш, щоб колесо не боялося порізів, а подвійний сталевий корд у каркасі забезпечує стійкість до навантажень та можливих пошкоджень.
Свіжа модель авторитетного китайського виробника наголошує на свій виражений малюнок протектора. За рахунок нього забезпечується і хороше керування, і ефективне гальмування на всіх типах зимових доріг. Модель непогано себе показала і на внутрішніх випробуваннях у компанії, і у незалежних тестуваннях. Характеристики забезпечують надійне та впевнене зчеплення з дорожнім полотном і в суху погоду, і в снігопад, і в сльоту, і в ожеледь. Загалом цю гуму можна вважати універсальною, хоча особливо тішить, що вона добре показала себе в локаціях, де часто тримається снігова погода і досить холодно.
Ошипована модель турецької марки, яка фактично є копією знаменитого “шипування” від японського партнера виробника – Bridgestone Ice Cruiser 7000. Гума призначається для інтенсивної експлуатації на легкових автомобілях, водіям яких важливо впевнено та безпечно пересуватися у суворих зимових умовах. Особливо помітний прогрес цієї моделі за показниками гальмування. З іншого боку, застосовані шипи підвищили тягові якості машини на зледенілих поверхнях. Виробник заявляє, що шипи надійно утримуються в посадкових гніздах протягом всього терміну експлуатації, тому що в протекторі використана особлива конструкція основи, а місця посадки шипів виконані з гуми особливої жорсткості.
Diplomat Winter ST
Малопоширена в Україні марка має масові тиражі в концерні Goodyear. Модель створена для щоденної зимової експлуатації і орієнтована саме на мінливі умови європейських зим, що передбачають різку зміну температурного режиму протягом доби. Забезпечує стійкість та надійне зчеплення як на мокрому асфальті, так і на засніженій трасі. Особливості малюнка протектора забезпечують підвищену стійкість до слешпленінгу та аквапланування. Склад гумової суміші вдалий і тому, що крім високих зчіпних якостей, грає основну роль зносостійкості. У суміші крім силіки є соняшникова олія, яка зберігає свою консистенцію до мінус 19°С, тому м’який на перший погляд протектор впевнено протистоїть стирання. Зрештою, багатьом водіям сподобається особлива фішка цієї моделі – контрастний напис на боковині.
General Altimax Winter 3
При виробництві цих зимових автошин компанія General Tire звертається до прогресивних методів та розробок свого власника – інноваційних технологій та компонентів німецького концерну Continental AG. В результаті дана модель має якісні їздові показники, високу довговічність і дуже привабливу ціну. Акцент розробники зробили на безпеці на засніжених та слизьких дорогах. Важлива для бюджетного сегмента перевага цієї моделі – у низькому коефіцієнті опору коченню, що призвело до 8-відсоткового підвищення паливної економічності.
Завершуючи огляд найдоступніших зимових шин на українському ринку, нам залишається нагадати автомобілістам, які вирішили придбати нові бюджетні шини для зими, найважливіший момент. Ніяка, навіть найкраща гума не може замінити акуратність та витримку водія. Спокій, розважливість та своєчасне використання всіх своїх водійських навичок – вірна запорука того, що всі ваші зимові поїздки будуть благополучними.