Тест-драйв Suzuki S-Cross: Чи справді це кращий з недорогих 4х4
В 2021 році зʼявився третій SX4, тобто вже S-Cross. Машина мала доїхати до України незабаром після світового дебюту, та повномасштабне вторгнення кацапів відклало цю подію аж до початку 2023 року. І ось модель в продажу в Україні. Більше того, в квітні 2023 року Suzuki SX4 став десятим в рейтингу продажів нових авто в Україні.
Історія моделі
Історія кросоверів Suzuki – на заздрість багатьом. Саме ця марка була серед перших, хто почав продавати практичні авто для активного способу життя ще в 1988 році! Тодішня модель Vitara припала до вподоби купі людей і Suzuki міцно став на рейки кросоверності.
З часом Vitara виросла до Grand Vitara, а місце кросоверу С-сегменту звільнилось. Та ось в 2006 році і зʼявилась модель SX4. Перше покоління моделі розробив не абихто, а сам маестро – дизайнер Джорджетто Джуджаро та його ательє Italdesign. Це гранд автомобільного дизайну 20-го століття. Його пензлю належить Volkswagen Golf I, BMW M1, Fiat Panda, Lancia Delta, та ще ледь не сотня авто, більша частина з яких стали легендарними. Саме тому зовнішність першого покоління Suzuki SX4 вийшла такою самобутньою.
Навіть зараз, через ледь не двадцять років SX4 першого покоління все ще не виглядає застарілим. Цікаво що модель була у виконанні не тільки кросовера, а й 4-дверного седану.
Друге покоління SX4, що зʼявилось в 2013 році, стало ще практичнішим. Проте дизайн моделі був вже значно менш видатним. Саме в нього зʼявилось друге їмʼя – S-Cross. Так називали модель на деяких ринках, проте в Україні кросовер був все ще SX4. І ось в 2021 році вийшло нове покоління моделі.
Які варіанти
Як завжди, на тест-драйв нам дістаються авто в найбагатшій комплектації. Це логічно, адже так можна побачити максимум того, що пропонує авто. Проте варто розуміти і те, що модель може запропонувати крім цього.
S-Cross в Україні пропонується в кількох варіантах. Так, двигун тільки один, наш добрий знайомий 1.4-літровий турбований агрегат BoosterJet. Він вже встановлювався на попередній SX4 та встановлюється на нинішню Vitara.
Трансмісія може бути передньо- або повноприводною AllGrіp. А коробка передач ручною 6-ступінчастою, або “автоматом” на стільки ж передач. Комплектацій дві. Простіша – GL, та багатша GLX.
Вартість найпростішої версії з приводом на передню вісь та механікою складає від 829 900 грн. Проте ціни міняються швидко, так що дивіться актуальну на сайті імпортера. Та цікаво, що розліт між ціною найдоступнішої машини та топової версії, як в нас на тесті, не такий вже й великий. Стеля ціни повноприводної машини на АКП – 1 085 000 грн.
Салон та багажник
Після такої зовнішності, що радикально відрізняється від дизайну попередньої моделі, в салоні навпроти виникає дежавю. Тут все сузуківське та знайоме. Кермо таке ж як в попередньої моделі. Багато спільного в дизайні торпедо. Центральна консоль, блок керування клімат-контролем, кнопки вмикання підігріву сидінь та селектор АКП взагалі здаються тими ж, що в попередника. Проте, все ж салон новий. Зокрема 9-дюймовий мультимедійний екран на центральній консолі (в простішої комплектації GL він на 7 дюймів) переїхав з-під дефлекторів обдуву на гору консолі. Змінився дизайн самого торпедо та дефлекторів обдуву.
Посадка за кермом доволі зручна. А регулювання прості та не займають багато часу. Якщо ви були власником попереднього SX4, то звикати не доведеться не тільки до дизайну, але й розмірів авто. Адже новинка має таку ж довжину та розмір колісної бази, а ширина та висота відрізняються лише символічно, по буквально пару сантиметрів. Отож, простору на задніх сидіннях лишилось стільки ж, тобто ногам не тісно, але без зайвого простору.
Щодо багажника, то його обʼєм в 430 літрів цілком пристойний. Спинки задніх сидінь регулюються за нахилом. Поставивши їх більш вертикально можна додати багажнику зайвий десяток літрів обʼєму. Зручно, що в багажника жорстке подвійне дно. Під підлогу-полицю можна сховати різний дорожній крам, щоб не займав місце в основному багажнику. Це завжди практично.
Ходові якості
На ходу відчувається що машина досить легка. Споряджена маса повноприводної версії з “автоматом” – всього 1250 кг. Стільки важить, до прикладу, Hyundai Kona, але з 1,0-літровим двигуном, лише переднім приводом, та ще й на “механіці”.
Двигун S-Cross з безпосереднім впорскуванням бензину і турбонадувом видає 140 к.с. та 220 Нм тяги, які він видуває вже з 1500 обертів на хвилину. В парі з доволі проворною автоматичною коробкою передач S-Cross прикорюється дуже пристойно. Так, результат в 10,2 секунди до сотні не вражає, проте перший імпульс досить гарний, що в місті буває досить корисно. Доречі, однією з небагатьох претензії до машини є те, що при вмиканні положення драйв селектор автомату легко проскакує зуну “D”, потрапляючи в наступну – примусового вибору ступеня “M”. Тож коли ти цього не помітив і починаєш прискорюватись, то двигун впирається в червону зону, але АКП не приймається далі. Почуваєшся наче учень, який тільки но починає їздити.
Щодо роботи підвіски, то зауважень немає. Вона доволі міцно збита, що приємно при динамічній їзді. І до того ж вона проста. Спереду стійки МакФерсон, а на задній осі – напівзалежна схема з балкою скручування. Щось надійніше годі й думати.
Так, подібна схема підвіски не дає великих ходів на бездоріжжі, проте і такої задачі перед машиною не стоїть. Це сімейний кросовер з можливістю справитись з паршивими дорогами. Так що 18 сантиметрів кліренсу та доволі короткі ходи підвіски – нормальний та логічний вибір інженерів.
Щодо можливостей машини адаптуватись до різних дорожніх умов та настрою водія то є шайба вибору режимів.
Зазвичай машина працює в режимі Auto. Основний привод на передні колеса з підключенням задньої осі при початку пробуксовування передка.
В режимі Sport змінюється чутливість педалі газу, кермо стає трохи важчим а коробка довге утримує низькі передачі. Повний привід в такому режимі передає частину тяги на задні колеса для покращення прискорення та керованості авто в віражі.
Snow примушують авто рушати на другій передачі та раніше перемикатись коробку, щоб не допускати великих скачків крутного моменту та зайвих просковзувань коліс. Повний привід активується зі старту.
Lock – окрема кнопка, яка дозволяє примусово заблокувати міжосьовий диференціал та порівну розділити тягу між осями. Його використовувати є сенс коли під колесами не укатаний сніг, пісок або м’який грунт. Одним словом тоді, коли не можна допускати початку пробуксовки. Цей режим працює до швидкості 60 км/год, після чого трансмісія S-Cross автоматично переходить в режим Snow.
Загальні враження та підсумок
Новий Suzuki S-Cross дуже сподобався. Без перебільшення машина надзвичайно приємна та дружелюбна. Тяговитий двигун, проворна коробка передач та пристойний рівень оснащення. Та важливіще що в цьому діапазоні ціни досить важко найти конкурента, який бі міг запропонувати повний привід та АКП в такий бюджет. Як не крути, S-Cross заслуговує уваги та своє 10 місце в рейтингу продажів серед нових авто в Україні.