Renault Captur — ім’я знайоме нашим автолюбителям. Ось тільки останні роки ми стали його призабувати — перше покоління зійшло зі сцени ще пару років тому, а друге на український ринок чомусь не поспішало. Хоча і сегмент, в якому грає модель, дуже популярний, і конкуренти не сидять склавши руки. Але цього літа ситуація змінилася, і однією із знакових прем’єр нинішнього сезону стала презентація другого покоління Renault Captur.
Знакова вона і для бренду, і для авторинку, адже після затишшя, пов’язаного з пандемією, будь-яка презентація нової моделі була подією чи не з великої літери. Тим паче що французька новинка інтригувала одразу. Отже, які ж метаморфози відбулися з Renault Captur?
Автомобіль побудований на платформі CMF-B, на якій вже базуються Renault Clio, європейська Renault Arkana і Nissan Juke, він же один із головних конкурентів новинки. Цікаво відзначити, що його українська прем’єра відбулася буквально місяцем пізніше.
Взагалі CMF — це ціле сімейство модульних платформ, яке альянс використовує вже не вперше для своїх найрізноманітніших моделей від малолітражок до електромобілів. Саме приставна літера і означає “типорозмір” машини. Змінивши платформу, кросовер став більшим. Колісна база зросла до 2639 мм, а довжина до 4227 мм. Підріс кросовер також у ширину та висоту. Увиразнюють збільшені розміри і 17-дюймові диски, взуті в високопрофільні шини.
І тут же варто відзначити, що Renault Captur пропонується в одразу багатих комплектаціях. Ті ж легкосплавні диски — це стандартне оснащення. Самих комплектацій три: ZEN, Limited Edition INTENSE і INTENSE. Останні дві по суті однакові, за винятком важливої відмінності – тільки для INTENSE пропонується двигун 1.3 потужністю 155 к.с. А ось для двох інших версій призначений він же, тільки слабший – на 130 к.с. Ціни на Captur стартують із позначки 540 900 грн (за програмою Renault Бонус). За Limited Edition INTENSE просять від 599 100 грн, а найтоповіша модифікація обійдеться мінімум у 608 700 грн. Тестовий автомобіль був у комплектації Limited Edition INTENSE і з деякими опціями, що підняло його вартість приблизно до 24 тисяч доларів США.
Яскраве забарвлення і характерні елементи оптики роблять Renault Captur другої генерації впізнаваним. Ну хто ще може похвалитися такими скобами денних ходових вогнів? Не менш стильна і задня оптика, причому за своєю новизною і сприйняттям вона буде навіть яскравішою за головну! Знову ж таки, все світло повністю світлодіодне вже в стандарті, і фари LED Pure Vision впевнено освітлюють дорогу.
Додатково до світлотехнічних рішень вже знайомі обводи лінії скління і деякі елементи, що підкреслюють спорідненість з попередником. Все це підкреслено яскравою кольоровою палітрою і двоколірним забарвленням без доплати. Хіба що хромованих елементів в екстер’єрі можна було б поставити і менше.
Зате в салоні все куди цікавіше, ніж було в першому поколінні! Округлості біодизайну і велика кількість лакованого пластику залишилися в минулому, і новий інтер’єр Captur мені подобається куди більше! Так, його стилістика нам знайома з тієї ж Arkana, але цей дизайн сучасний, в тренді і водночас практичний. Плюс до цього тут використані добротні матеріали і м’які пластики. Все це, враховуючи клас автомобіля, дійсно приємно.
У салоні два екрани — по 7 дюймів у діагоналі кожен. Один належить приладовій панелі, а інший мультимедійній системі. Приборка хоч і цифрова, але зі стилізованим аналоговим тахометром у звичайному режимі. Так-так, режимів передбачено три (плюс до звичайного ЕКО і спортивний) і залежно від обраного буде змінюватися стиль головного екрана для водія. Утім, незалежно від обраного, інформації на нього виводиться більше ніж достатньо, є навіть показник потужності і крутильного моменту.
Щодо “квадратного” екрана мультимедійної системи, то на мій погляд потенціал його графіки не реалізований повною мірою. Тобто картинка інтерфейсу могла б бути соковитішою і цікавішою. Адже коли заходиш в меню вибору режимів і бачиш добре деталізоване фото Renault Captur, то око радіє. Система підтримує Android Auto і Apple Car Play, так що з підключенням смартфона не буде жодних проблем. Сподобалося і місце, яке виділили під гаджет — зручна широка полиця біля селектора “автомата”. До речі, Captur пропонується у нас тільки з автоматичною коробкою передач і це роботизована преселективна EDC7.
Сподобалися і крісла і внутрішній простір загалом — кросовер став просторішим, хоча і перший не був тісним. На задньому ряду солідний запас місця до переднього крісла і за висотою, а ось дверний отвір звужений, доводиться злегка пригинатися. До послуг пасажирів другого ряду не тільки свої usb-входи, але і дефлектори обдування.
Багажник не тільки став більшим, він ще й гнучко трансформований. Його стандартний об’єм — 422 літри, що вже добре за мірками класу. Але крім цього тут є жорстка переставна фальшпідлога (у верхньому положенні вона утворює рівний майданчик зі складеними спинками), а також можливість посувати другий ряд вперед, збільшуючи багажник до 536 літрів. При цьому під фальшпідлогою знайшлося місце для запаски-докатки. Як бачите, з практичністю у Renault Captur все окей. А як з їздою?
Під капотом тестової машини турбобензиновий двигун 1.3 потужністю 130 к.с. і вже згаданий “преселектив” EDC7. Зазначу одразу, що повний привод для моделі не пропонується, тільки передній. І тут я було хотів написати, що силовий агрегат такий же, як у Arkana, але осікся.
Адже для неї тепер пропонується тільки атмосферний 1.6 (114 к.с.). Так в Рено розвели моделі між собою, прагнучи уникнути внутрішньої конкуренції. А щодо двигуна 1.3 з індексом H5Ht, то це той самий, який можна зустріти і під капотом деяких Mercedes-Benz.
Навіть у версії на 130 сил динаміки йому вистачає! Кросовер вельми жвавий і бадьорий, причому стає ще бадьорішим, якщо вибрати спортивний режим їзди. Звичайно, переналаштування відбувається більше через “софт”, але відчуваєш, що режими тут не для галочки і поведінка машини змінюється.
Як їде нашими дорогами новий Renault Captur, що мене порадувало, а що здивувало в цьому кросовері, а також докладний огляд новинки загалом дивіться у відео тест-драйві: