Автоцентр побывал на тесте самого маленького и доступного, но, в то же время, самого важного с коммерческой точки зрения Porsche. Знакомимся с обновленной версией Macan.
На тест оновленого Porsche Macan autocentre.ua запросили до Варшави. Машину презентували пізно ввечері, а сам івент відбувся у дусі сучасного мистецтва. Родзинкою стали інсталяції двох художників: Ади Зелінські і Рафаля Домініка. Це були Porsche Taycan, замаскований в зелених декораціях, а в наступному залі до стелі “за задній бампер” підвісили ранній Porsche 911, прикрасивши його чорно-білою клітинкою, як і стіни навколо. Що б це символізувало? Все доволі логічно, хоча і не одразу зрозуміло. Ідея в тому, що хоч би як ви змінювали Porsche і хоч би в якому оточенні він перебував, машина залишається впізнаваною. А на машинах різних епох показали, що цей принцип із часом залишається незмінним.
Що показали?
Із початку продажу в 2014 році Macan розійшовся тиражем уже більше ніж у 600 000 штук. Саме ця модель, слідом за Cayenne, суттєво збільшила кількість власників Porsche. Адже серед покупців Macan 80% тих, хто вперше купив Porsche. Річ як у моді на кросовери, так і у відносно компактних розмірах, а також, за збереженої харизми бренду, ще й у адекватній ціні. Адже Macan — найдоступніший із Porsche.
Олдскул рулить?
Нинішній Porsche Macan — довгожитель за мірками авторинку. Модель з’явилася в 2013 році і все ще не змінюється. Актуальна генерація називається вже Macan lll. Хоча це, по суті, чергова хвиля рестайлінгу. Перший раз модель оновили в 2016 році, потім в 2018-му а тепер у 2021 році. Три рестайли це рідкість на вік одного покоління. Зазвичай модель один раз оновлюють за життєвий цикл, а після змінюють. Чому так не вчинили з Маканом? Річ у тім, що для запуску нового покоління моделі потрібна нова платформа. Адже нинішня модель побудована на вже давній MLB, запозиченій у Audi Q5 ще першого покоління (8R) зразка 2008 року.
Чому не використовували більш свіжу MLB Evo? Річ у зміні ідеології. Адже ось-ось з’явиться наступний Macan, який стане повністю електричним. Він вже зараз проходить активні тести і очевидно вийде в світ вже в 2023 році. Про нього відомо поки тільки те, що електро Macan буде побудований на новій платформі Premium Platform Electric (PPE) і отримає таку ж 800-вольтну архітектуру, як і Taycan. Ні ДВЗ, ні гібридних версій у нього не планується. Чиста електрика. І новому Macan платформа, розрахована під ДВЗ, ні до чого.
Але чи стане вихід нового електричного Макана кінцем життєвого циклу нинішніх, оновлених бензинових версій? Чи варто було робити рестайлінг, щоб продавати машину ще рік, півтора? Як повідомив Автоцентру Адріан Бьорнер (продакт-менеджер Porsche на ринках Центральної та Східної Європи), виробництво і продаж бензинових Macan триватиме, доки на них буде попит і не введуть законодавчі обмеження на продаж авто з ДВЗ. Так що, ще покатаємося.
Що нового?
Щоб оцінити автомобіль ми вирушили не на заміські траси або гоночний трек. Porsche влаштував нічний тест-драйв у Варшаві! Здавалося б, дивний вибір для таких потужних машин. Навколо трафік, обмеження швидкості на кожному кроці. Але ж саме в таких умовах на них і будуть їздити ті, хто їх купить.
Оновлення 2021 року в Макана важко назвати радикальними. У зовнішності машини змін небагато, але вони помітні. Найпростіше оновлений Макан упізнати спереду. У Macan 2021 змінився передній бампер. У ньому з’явилася чорна рамка, яка від фар проходить навколо повітрозабірника і замикається на іншій фарі. Помітно? Так. І одразу зрозуміло, що це ну зовсім новинка. У топової версії GTS ще й все всередині цієї рамки пофарбовано в чорний колір.
По нижній частині дверей проходять нові накладки з 3D малюнком. А якщо поглянути на машину ззаду, то тут основна відмінність – це форма дифузора в бампері. Він став більшим і значно помітнішим. Так що відрізнити оновлений Макан, що з “морди”, що з корми не складно. Хоча, по суті, схоже на те, як власники нових айфонів відрізняють їх по іншому розташуванню камер на задній панелі. Додалися звичайно і нові варіанти дизайну колісних дисків і кольору. Останні, до речі, дуже класні. Мій фаворит помаранчевий “вирви око” Papaya Metallic і бірюзовий Miami Blue. Дідько, і кислотно-зелений Pyton Green, мабуть, не гірше.
У салоні головних змін три. По-перше, кермо GT Sport від нового 911, по-друге – нова центральна консоль зі зменшеним за висотою важелем селектора 7-ступеневої PDK. Сама панель позбулася фізичних кнопок, на зміну яким прийшли сенсорні. Виглядає значно сучасніше, але мені більше подобалися фізичні кнопки. Річ у тім, що розташовані вони в такій зоні, де натиснути кнопку можна лише подивившись, що саме ти натискаєш і необхідно відволіктися від дороги. Втім, не сумніваюся, що багатьом сенсорні кнопки сподобаються, адже такі самі ставлять тепер у новому 911 і Panamera
Ще в Macam III велика мультимедійка на 10,9 дюйма – тепер частина базового оснащення. В іншому салон Макана залишився колишнім. І варто сказати, що деякі речі вже здаються трохи архаїчними. Наприклад, комбінація приладів з невеликим екраном в правому колі приборки. Так, особисто я дуже люблю і віддаю перевагу саме “стрілочним”, живим приладам, але на ринку всі конкуренти якщо не в базі, то хоча б в опціях пропонують цифрову приборку.
За що любимо…
Головне, що докрутили — це мотори. Macan тепер представлений із моторами 2,0 л turbo (265 к.с.), Macan S 2,9 л turbo (380 к. с.) і Macan GTS 2,9 л turbo (440 к. с.). Потужність всіх версій зросла, а топову Turbo і зовсім “пустили під лід”. Може тому, що турбонадув зараз є у всіх без винятків версій Macan? Та й після апдейту GTS ні за потужністю, ні за динамікою не поступається колишньому “турбіку”. А може назву Turbo вже забронювали під електричку? Почекаємо — побачимо.
Базовий 2,0-літровий 4-циліндровий мотор отримав додаткові 20 к.с. і 30Нм тяги. Цього домоглися за рахунок переналаштування турбіни, збільшення тиску в системі живлення, а також переналаштування газорозподільного механізму. Все це позначилося на поведінці машини. І якщо на розгоні 0-100 км/год різниця не така вже й велика і становить 0,3 секунди (6,2 с), то на кидку 0-160 км/год це вже набагато відчутніше. Різниця становитиме 1,2 секунди. Така версія здається практичним і розумним вибором для тих, кому важливо ім’я і стиль, а не можливість “дубасити”. Та й витрата в місті 10,9 л/100 км на 265-сильній бензиновій машині це хороший аргумент на її користь.
Найцікавішою мені здалася версія Macan S. У ній поєднується адекватна вартість і дуже завзятий характер. По суті, це колишній GTS, але з хорошим дисконтом. І так, це, мабуть, останній шанс відхопити собі 6-циліндровий турбований кросовер Porsche з породистим бензиновим мотором за такі гроші. А як він звучить! Досить натиснути кнопку на центральній консолі і в вихлопній спрацьовує клапан. І вуаля — у вас злісний прямоток! І все за законами жанру: низьке булькання на холостих, соковитий бас на розгоні і відстріли на скиданні газу. Але варто його відключити, як машина знову перетворюється на респектабельного жителя міста. Без зайвого хуліганства і не напружує під час тривалої їзди.
Ще одна кайфова функція — перемикання режимів руху шайбою, розташованої просто на кермі. Її зручно крутити, не відриваючи рук від керма, великим пальцем правої руки. І можна вибрати між звичайним, спортивним і спорт-плюс режимами. В останньому слід бути пильним. Він не тільки найзліший щодо розгону і налаштувань органів керування, а і найсильніше розпускає повідець системи стабілізації. Так що водієві краще розуміти, що він робить.
Цікаво ще, що можна не перемикати режими, а короткостроково, на 20 секунд “підбадьорити” машину, просто натиснувши кнопку на кермовому селекторі режимів. Цього відрізка вистачає, щоб, наприклад, зробити ривком обгін, мобілізувавши всю потужність машини.
Для топової версії GTS припасли купу спортивних елементів, які так цінують фанати Porsche. Тут вже в базі є спортивна пневматична підвіска з адаптивними амортизаторами PASM (для Macan і Macan S за доплату), збільшений стабізізатор поперечної стійкості, занижена на 10 мм підвіска, пакет Sport Chrono і система Torque Vectoring Plus. Не кажучи вже про ураганну динаміку в 4,3 секунди до “сотні” і максималку 272 км/год.
Коли буде?
Незважаючи на те, що Macan дешевший за велику модель Cayenne, але за рівнем популярності він вдвічі відстає від “старшого брата”. За поточний рік в Україні продано 254 Каєна і тільки 124 Макана. Може, рестайл і більш спортивні мотори допоможуть моделі знайти своїх шанувальників? Базовий Macan в Україні коштує близько 58 000 євро. Цікаво, що в Європі така сама машина обійдеться куди дорожче. Там цінник стартує з майже 63 000 євро. А якщо говорити про топової версії, то тут різниця ще відчутніша. GTS в Європі коштує понад 88 тисяч євро. А у нас? В Україні GTS від 79 900 євро. Треба брати.