X

Тест-драйв нового Citroen C4: знайомимося з новим іміджем та нововведеннями відомої моделі (відео)

Про те, що новий Citroen C4 готується змінити імідж стало відомо ще в 2020 році, коли з’явилися перші тизери та дизайнерські нариси нового покоління моделі. Вже тоді було зрозуміло, що французький виробник готує щось цікаве!

І офіційна презентація Citroen C4 третього покоління посилила інтригу. Принаймні особисто мені стало дуже цікаво поглянути на цей автомобіль наживо! До українського ринку С4 дістався восени 2021 року і ось “Автоцентр” одним із перших може познайомитися з ним ближче!

Погоджуюся, деякі з вас можуть здивуватися, чи дійсно перед нами новий Citroen C4? І справді, на попереднє покоління моделі новинка зовсім не схожа. Новий стиль, форм-фактор, платформа та електроверсія на додачу! Забігаючи наперед, зазначу, що українське представництво концерну Stellantis активно працює над тим, щоб електрична версія С4 якнайшвидше з’явилася в Україні.

А щоб зрозуміти, наскільки відрізняється новинка від попередників, пригадаємо, що Citroen С4 з’явився в 2004 році, коли французький автовиробник розробляв заміну моделі Xsara. Тоді, до речі, “четвірка” також відрізнялася дуже оригінальним та цікавим дизайном. Дебютувала модель у версіях п’яти- та тридверного хетчбеку, останній ще називали купе. А потім до них приєдналися седан та компактвен Picasso та Grand Picasso. Друге покоління з’явилося у 2010 році та також могло похвалитися різноманітністю модифікацій. Випускалося воно досить довго, до того ж не лише в Європі, а й в інших країнах – Латинській Америці та Азії.

І ось тепер Сітроен вирішив змінити форм-фактор моделі і відтепер С4 це швидше крос-хетч. Саме так його позиціонують у компанії. Дизайнери дійсно постаралися на славу, оригінально поєднавши стиль п’ятидверного хетчбеку та вигляд кросовера, приправивши це все сміливими та цікавими рішеннями. Але ж іншого від Сітроєна ми й не чекаємо, правда? Марка, яка привчила нас до того, що її моделі завжди виділяються на загальному тлі, просто не могла зробити очевидною досить знакову для себе модель. А друге покоління “четвірки” швидше виняток із правил. Хоча, якщо говорити не про хетчбек, а про компактвен Picasso, то там цікавого вистачає!

Створюючи стиль та дизайн нового Citroen C4, митці, на мій погляд, надихалися концепт-карами CXPERIENCE (2016 рік) та 19_19 Concept (2019 рік). Головна оптика врозліт, стиль купе-кросоверу, великі колеса по кутах кузова (диски тут 16” чи 17” залежно від комплектації) та яскрава палітра кольорів. Насамперед привертає увагу кузов з похилою лінією даху, змушуючи на мить замислитися, а яка саме новинка перед вами?

Якщо припустити, що ви не побачили подвійний шеврон, то з корми розгадувати цю загадку навіть цікавіше. Адже ансамбль ліхтарів, спойлера та скління виглядає інтригуюче з будь-якого ракурсу! Може здатися, що скло задніх дверей складається з двох частин, що розділяється тим самим спойлером, але насправді воно єдине ціле!

Заради справедливості відзначимо, що таке рішення не нове і свого часу вже застосовувалося такими брендами, як Pontiac, Toyota та Mitsubishi. Виходило у всіх по-різному і таке рішення має як свої плюси, так і мінуси. Забігаючи наперед зазначу, що в С4 ставка була зроблена на стиль та дизайн. До того ж, це посилання до найпершого С4 – того самого тридверного хетчбеку.

Цікаво виглядає і передня оптика, особливо якщо світло не галогенне, як у базі, а світлодіодне, як у двох інших комплектаціях. А в тестовій, топовій, ще й із системою High Beam Assist (автоматичне керування дальним світлом).

Відзначу, що новий Citroen C4 пропонується у трьох комплектаціях: Live, Feel, Shine. Початкова оснащується лише бензиновим 1.2 PureTech на 100 к.с. і лише “механікою”. А ось у комплектації Feel все багатство вибору: є цей же 1.2, але потужніший, на 155 к.с. і в дуеті з “автоматом”, а також дизель 1.5 BlueHDi на 130 к. с., ще й в парі з автоматичною 8-ступеневою коробкою передач. У топовій Shine залишаються тільки два ці мотори. Автомобіль 2022 року випуску з “автоматом” коштуватиме мінімум 973 664 грн., а дизельна версія стартує з позначки 1 031 745 грн.

Інтер’єр С4 також готовий вражати! Звичайно, тут ви не знайдете фантастичних рішень, взятих безпосередньо у прототипів, але тут також багато цікавого та навіть унікального. Досить масивну передню панель зробили фактурною і що важливо – практичною. Вона просто рясніє різноманітними поличками та нішами, націленими в першу чергу на зберігання наших гаджетів.

Той самий смартфон можна розташувати і тут, і там, і горизонтально, і під кутом, і в місці для бездротової зарядки і просто так. Але в Сітроен тільки на цьому не зупинилися і запропонували ціле комплексне рішення для планшету.

Передній пасажир може розташувати його прямо перед собою за допомогою спеціального кріплення – чимось таке рішення нагадує штурманські прилади в ралі. Сховати його можна тут же – у спеціальну висувну скриньку, що знаходиться над “бардачком”. Останній, до речі, цими нововведеннями анітрохи не ущемлений.

А ось чого ви не зустрінете в інтер’єрі нового Citroen C4, то це класичного селектора “автомату”. Замість нього тепер джойстик, який до того ж утопили у центральний тунель – його помічаєш не одразу! Сучасне і знову ж таки, зручне рішення. Цифрова панель приладів також дуже компактна та лаконічна.

Її екран справді невеликий, а щоб візуально він здавався більшим, його оснастили фоновим підсвічуванням з боків – таку технологію можна зустріти на багатьох телевізорах.

Крім “оптичного ефекту” вона також знижує напругу очей. Ось і я спочатку думав, що ці смужки світла заважатимуть, але на практиці справді виявилося, що навпаки!

Місця в салоні більші, ніж у попередника і особливо це помітять пасажири другого ряду. Змінивши платформу, С4 додав у колісній базі (тепер вона 2,67 м), і ця добавка пішла на збільшення простору в салоні. Більше того, не тісно і по висоті, як я спочатку подумав, дивлячись на лінію даху.

Тож дорослим ззаду буде абсолютно не тісно. Порадувало, що тут не лише свої дефлектори обдування, а й підігрів. Взагалі, із зимовими опціями у С4 повний порядок! Наприклад, підігрів лобового скла та керма є вже в середній комплектації.

Об’єм багажника становить 380 літрів, є невеликий поріг, а під фальшпідлогою – тимчасове запасне колесо. Склавши задні сидіння отримаємо невелику сходинку.

Дизельний двигун 1.5 BlueHDi, знайомий нам за іншими моделями Citroen (це спільна розробка PSA і Ford), готовий видавати піковий крутний момент вже на 1750 обертах, і в парі з 8-ступеневою гідромеханікою це гарантує впевнений старт і рівний, досить напористий розгін. Той випадок, коли дуже злагоджена робота двигуна та коробки, а також великий запас моменту приховують реальні цифри прискорення. І нехай дизельна версія трохи поступається потужнішою бензиновій, брак динаміки за кермом С4 я не відчував ніколи.

Тим більше тут є три режими їзди, які помітно змінюють характер машини. Але оскільки я не збирався ні економити, ні вичавлювати всі соки з машини, то до них я вдавався дуже рідко. Та й особливе задоволення С4 дарує на трасі, де до вищеописаного додається хороша шумоізоляція. До того ж “автомат” любить раніше добиратися до верхніх передач.

А що ж у місті? Тут топова версія готова похвалитися цілим набором помічників, які стежитимуть за втомою водія, за трафіком і обстановкою навколо автомобіля, здатні утримувати його в смузі руху, а в екстреній ситуації не просто попереджати про небезпеку, а й застосовувати автоматичне гальмування машини. Для інших комплектацій цей набір електронних помічників пропонується за доплату. Але зауважу, що базова комплектація також не “порожня” і, як мінімум, пропонує подушки і шторки безпеки, кондиціонер, систему моніторингу тиску в шинах, круїз-контроль, фірмову аудіосистему з підтримкою Bluetooth, підігрів сидінь.

За комфорт на ходу відповідає фірмова система Progressive hydraulic cushions, яка дозволяє м’яко відпрацьовувати невеликі нерівності. На практиці це особливо помітно під час проїзду “лежачих поліцейських”, які іноді залишаються взагалі невідчутними для водія. Досить м’яко проходить підвіска і багато нерівностей, причому її робота справді в чомусь схожа на пневмопідвіску. І не відразу згадаєш про те, що спереду тут стійки Мак-Ферсона, а ззаду напівзалежна балка. Ця технологія вже була випробувана на інших моделях Сітроен, наприклад, на старшому браті С5. Але тут вона отримала своє продовження і, на мій погляд, стала досконалішою.

Знайшлося і за що покритикувати Citroen С4. Все ж сильно завалене заднє скло без склоочисника, та ще й зі спойлером-перемичкою посередині сильно краде огляд назад, а у вологу погоду тільки обігрів цього скла не рятує. Добре хоч є чудові зовнішні дзеркала та парктроніки з камерою!

Citroen C4 зумів справити приємне враження від початку до кінця. Він інтригує, він гарний зовні, він дуже практичний у салоні, а тяга та економічність дизельного двигуна – у місті взимку автомобіль споживав близько 6.5 літрів – порадують чимало водіїв. Звичайно, в чомусь його творцям довелося йти на компроміс, але ці жертви були не дуже великими.