Таксистам доведеться нелегко: Мінінфраструктури розробило новий законопроект
В Україні працює багато служб таксі. За підрахунками Міністерства інфраструктури України кількість людей, які здійснюють перевезення пасажирів на таксі, досягає 220 тисяч, що становить 1,1% від економічно активного населення країни. При цьому левова частка перевізників надають послуги незаконно, оскільки не мають ліцензії або не зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності. У кількісному еквіваленті їх кількість сягає 98%.
Якщо перейти до фінансової сторони питання, то, за оцінками експертів, щорічний оборот ринку внутрішніх перевезень таксі і легковими автомобілями на замовлення становить близько 40 млрд гривень на рік. Тобто за весь час існування служб таксі бюджет України недоотримав просто колосальну суму і продовжує відчувати дефіцит. Щоб виправити цю ситуацію і вивести ринок пасажирських перевезень з тіні, Мінінфраструктури розробило новий законопроект “Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання діяльності з надання послуг з внутрішніх перевезень пасажирів на таксі та легковими автомобілями на замовлення”.
У цьому законопроекті враховано всі поточні недоліки в законодавстві, через які за ринком пасажирських перевезень відсутній належний контроль. Ознайомитися з ним, а також внести зауваження та пропозиції, може кожен охочий. Зробити це можна на офіційній сторінці відомства в розділі «Регуляторна діяльність».
Основні положення законопроекту:
- запровадження правил роботи на ринку перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення та ефективних інструментів контролю за їх дотриманням щодо підвищення рівня безпеки, а також запровадження механізмів, що забезпечать відповідальність таких перевізників за якість і безпечність наданих послуг;
- забезпечення надходжень податків та зборів від ведення діяльності з надання послуг з внутрішніх перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення до бюджетів різних рівнів за отримання патенту (оцінюється у близько 800 млн. грн. на рік);
- забезпечення безпеки руху та відповідальності перевізників перед пасажирами;
- створення сприятливих умов для чесної та прозорої конкуренції;
- створення моделі для легальної діяльності осіб, що надають послуги з внутрішніх перевезень на таксі або легковими автомобілями на замовлення.