Зростання популярності автомобілів із гібридними силовими агрегатами на тлі спаду продажів “електричок” змушує автовиробників переглядати свої виробничі плани. Так, мультинаціональний концерн Stellantis планує розширити асортименти гібридів до 30 цього року, а до 2026 року представити ще 6 новинок.
Ейфорія щодо масового переходу на електротягу закінчилася, ринок наситився машинами “на батарейках”, а споживачі все частіше замислюються про повернення до використання машин з ДВЗ. Це цілком зрозуміло, оскільки попри всі старання виробників і законотворців, змінити закони фізики неможливо, а заряджання батареї, як і раніше, вимагає досить багато часу і завдає маси клопоту. За великим рахунком ніхто б ніколи не займався цією “електрифікацією”, якби їх до цього не примушували жорсткими законодавчими ініціативами в галузі екології. Тому, щоб “і рибку з’їсти, і ніг не намочити”, автовиробники знайшли компроміс у вигляді нового фетишу – гібридів.
У Stellantis підрахували, що з початку нинішнього року продаж гібридних моделей концерну 30 європейських країнах зріс на 41% з початку 2024 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Крім того, аналітики очікують подальшого збільшення продажів. Тому концерн має намір і надалі розвивати асортимент продукції із гібридними силовими агрегатами. До кінця року планується довести кількість гібридних моделей до 30, а до 2026 запропонувати ще 6 новинок.
Цього року концерн запропонує покупцям гібридні версії наступних моделей: Alfa Romeo Junior та Tonale, Citroën C3, C3 AirCross, C4, C4X, C5 AirCross та C5X, DS 3 та DS 4, Fiat Panda та 600, Jeep Avenger, Renega Lancia Ypsilon, Maserati Grecale, Opel/Vauxhall Corsa, Astra, Astra Sports Tourer, Mokka, Frontera та Grandland, а також Peugeot 208, 308, 308 SW, 408, 2008, 3008 та 5008.
Більшість гібридних моделей від Stellantis оснащені електрифікованою коробкою передач з подвійним зчепленням (eDCT) та електродвигуном потужністю 21 кВт/29 к.с. Енергія зберігається в акумуляторній батареї напругою 48 В та місткістю 0,9 кВтг, що дозволяє проїхати електрикою до 1 км. “М’яка” гібридна система використовує рекуперативне гальмування та рух накатом для зниження витрати палива та шкідливих викидів до 20% залежно від моделі.