Попит на електромобілі не виправдав очікування
У виробництво електромобілів інвестовано мільярди доларів, але, на думку експертів, попит на них не відповідає таким обсягам вкладень. Хоча продажі акумуляторних автомобілів продовжують неухильно зростати, ці вкладення не приносять очікуваного прибутку. Багато виробників скорочують свої плани на тлі високих процентних ставок.
Занепокоєння галузевих аналітиків поділяє й голова компанії Tesla Ілон Маск. На його думку, «якщо відсоткові ставки залишаться високим або виростуть ще вище, людям буде набагато важче купити автомобіль». Це стало однією з причин уповільнення будівництва нового заводу Tesla в Мексиці.
Реагують на фінансову ситуацію, що склалася, й інші великі виробники. Наприклад, Honda та General Motors відмовилися від спільної розробки «доступних» електричних позашляховиків. Вартість проєкту складала 5 мільярдів доларів.
Ford нещодавно оголосив про тимчасове припинення виробництва F-150 Lightning. Якщо раніше електропікап збирали у три зміни, то з липня — у дві. Фінанси, що звільнилися, концерн направить на комерційні та гібридні автомобілі.
Серед європейських компаній щодо зниження прогнозу прибутку від електромобілів оголосив Volkswagen. Однією з причин у концерні назвали геджування цін на сировину, які з того часу вже впали, через зниження виробництва електромобілів. За даними Reuters, ціни на літії знизилися на 67%. Кобальт у 2023 році подешевшав на 20%, а з травня 2022 року — удвічі.
Зниження попиту на електромобілі спостерігається не тільки в США та Європі, а й у Китаї. Як заявив китайський виробник акумуляторів CALT, третій квартал став найгіршим за рік.
Незважаючи на тривожні дзвіночки від експертів та виробників, продажі електромобілів зростають. У третьому кварталі 2023 року постачання електромобілів до США вперше перевищило 300 000 одиниць. У Європі продажі зросли на 14,3%, у Китаї — на 22%.