Як з'явився один із найоригінальніших автомобілів Aston Martin
Цього дня, 20 жовтня 48 років тому, на автосалоні в Лондоні дебютував незвичайної зовнішності автомобіль – Aston Martin Lagonda Series 2. Від інших моделей фірми машина відрізнялася клиноподібним 4-дверним кузовом типу седан.
Над революційним екстер’єром попрацював відомий британський дизайнер Вільям Таунз.
З цікавих конструктивних рішень відзначимо висувні фари з електроприводом. Що ж до інтер’єру, то тут вперше у світі на серійних автомобілях з’явився цифровий, рідкокристалічний щиток приладів. Також дуже футуристичними були сенсорні кнопки.
Aston Martin Lagonda Series 2 був завдовжки 5281 мм, завширшки 1791 мм та заввишки 1302 мм. Колісна база дорівнювала 2916 мм. Зовнішні панелі кузова виготовили із алюмінію. Споряджена маса складала 2023 кг. Під капотом встановили 5,3-літровий агрегат V8 з чотирикамерним карбюратором – потужністю 280 к. с., що розганяв машину від 0 до 100 км/год за 9,3 с і забезпечував максимальну швидкість 230 км/год.
У виробництво Lagonda пішла у 1978 році. Складання здійснювалося вручну. За перші два роки виготовили лише 16 од.
У 1985 – 1986 роках випускали удосконалені машини – Series 3, які отримали двигун із упорскуванням пального, а також щиток приладів на основі електронно-променевої трубки, як у винищувачі F-15. У 1987 – 1990 роках продукували модель Series 4 – з рестайлінговим кузовом, більш округленим та стаціонарними фарами. Усього за 12 років було зібрано лише 645 автомобілів Aston Martin Lagonda усіх трьох серій.
Спочатку на машину встановили ціну 32 тис. фунтів-стерлінгів, проте 1980 року її підняли вже до 50 тис. Основними покупцями цього розкішного та інноваційного автомобіля стали багатії з Близького Сходу. Кілька років тому кореспондентові «Автоцентру» вдалося побувати в розкішному автомобільному музеї Key Museum в Ізмірі та сфотографувати один із цих найекстравагантніших автомобілів свого часу.