На вітчизняних дорогах такі машини можна побачити вкрай рідко. А сфотографувати цей «гарячий» хетчбек днями кореспондентові «Автоцентру» допоміг випадок – машина приїхала на відкриття технічного музею «Колеса Історії» у Києві.
Йдеться про Peugeot 205 GTI. Цей заряджений хетчбек, що пропонувався лише з тридверним кузовом, підкорив серця любителів швидкої їзди. У цьому була заслуга і відточеної керованості, зокрема за рахунок налаштування підвіски, і дуже жвавого двигуна. За 10 років машину було розпродано в кількості 333 942 од. Для порівняння, стандартний «двісті п’ятий» за 17 років виробництва розійшовся «тиражом» майже 5,3 млн. екз.
Peugeot 205 GTI з’явився в 1984 році і спочатку комплектувалася 1,6-літровим двигуном потужністю 105 к. с. В 1987-му його модернізували, і він почав видавати вже 117 к. с. А представлений на фото екземпляр має ще потужніший агрегат – робочим об’ємом 1,9 л, 128 к. с. Такі машини почали випускатися 1986 року. Вони набирали «сотню» з місця всього за 7,8 секунди і розганялися до 206 км/год.
Peugeot 205 GTI зовні легко відрізнити по пластмасовим надкрилкам, ширшим захисним молдінгам на бортах, а також передньому бамперу з аеродинамічною юбкою і великими «протитуманками».
Якщо говорити про машину з 1,9-літровим двигуном, як у нашому випадку, то вона, порівняно з 1.6 GTI, мала вже не 14-ти, а 15-дюймові колеса, дискові гальма не лише спереду, а й ззаду. Сидіння встановлювалися частково шкіряні замість повністю тканинних.
На задньому склі представленого Peugeot 205 GTI можна побачити цікавий напис: Сhampion du monde des Rallyes 1985 та 1986. Виявляється, спеціально підготовлений, 200-сильний автомобіль 205 Turbo 16 два роки поспіль вигравав Чемпіонат світу з ралі.