Ряд экспериментов выявили ту часть мозга, которая корректирует движения рук, то есть напрямую причастна к управлению рулем.
Учені з двох американських університетів провели низку дослідів. Професори та студенти Х’юстонського університету і Техаського Інституту транспорту з’ясували, що відволікання водія на СМС-повідомлення збільшує ризик потрапляння в аварію. Водночас задумливість або емоційні переживання, навпаки, сприяють безпечному водінню, повідомляє Ліга.
Учені запропонували 59 добровольцям проїхати на симуляторі автомобіля чотири рази той самий відрізок шляху. В одному випадку водій міг спокійно їхати, ні на що не відволікаючись; в інших – він вирішував певні розумові завдання, відповідав на запитання, що мали викликати емоційну реакцію, або відповідав на текстові повідомлення. Всі чотири випробування учасник проходив по черзі у випадковому порядку.
У кожному варіанті, за винятком нормальних умов водіння, доброволець демонстрував нервозність. У випадку з текстовими повідомленнями це призводило до небезпечного відхилення керма, що збільшувало ризик потрапляння в аварію. Однак інші відволікальні фактори сприяли навіть акуратнішому водінню, ніж у нормі.
За словами вчених, можливим поясненням цього парадокса може бути активність зони мозку, відомої під назвою передньої поясної звивини. У разі, коли відбувається конфлікт між різною діяльністю, ця ділянка відіграє роль коректора помилок. В цьому випадку конфлікт відбувається через когнітивні, емоційні та сенсомоторні фактори. Це підвищує рівень фізіологічного стресу водія, в результаті чого реакція «бий або біжи» знаходить вихід в утримуванні рук на кермі.
Передня поясна звивина коригує рухи рук, що сприяє прямому водінню. Однак для цього необхідно, щоб очі водія дивилися на дорогу. У випадку з текстовими повідомленнями цього не відбувається, і мозок не може виправити відхилення керма. Своєрідне шосте відчуття відмовляє людині, що збільшує ризик аварії.
Учені мають намір розпочати розробку автоматичних систем, які візьмуть на себе роль поясної звивини, повідомляючи водієві про небезпечне відхилення автомобіля або тремтіння керма.
Honda переходить на 3D краш-тести