Три поради перекупника: як підготувати машину до продажу
Насамперед продавцю уживаної техніки потрібно запам’ятати, що дурити покупця недобре – маскувати дефекти і протизаконно, і аморально.
1.Коло та навколо. Якщо ви любили вашу машину, це створить гарне враження про вас обох (людину й машину) перед покупцем. Заздалегідь приготуйте деякі документи, наприклад, договір купівлі-продажу, чеки зі СТО, де ви обслуговувалися, талони техогляду, бортжурнал із записом проведених ремонтів і куплених запчастин. Сервісна книжка вітчизняного або зарубіжного дилера буде доказом того, що ваша машина краща за аналогічні інші. Якщо авто оглядатимуть на місці постійної стоянки, добре, якщо воно не буде захаращеним, із жирними плямами на землі або підлозі гаража.
2. Марафет. Однозначно варто витратитися на усунення дрібних дефектів. Наприклад, сколи фарби потрібно зафарбувати, застосувавши сірник, зубочистку або спеціальний комплект. Навіть якщо сліди такого «ремонту» буде видно, покупець переконається, що про машину дбали навіть у дрібницях. Звісно, сліди корозії на видимій поверхні кузова також потрібно видалити за допомогою ножа, перетворювача іржі та фарби. Якщо за автомобіль передбачається виручити значну суму, має сенс замовити полірування кузова – це перетворить лакофарбове покриття, «затерте» під час миття і поїздок на природу. Недорогу машину можна самостійно натерти восковою поліроллю. Не слід полірувати ті поверхні, на яких є вм’ятини або сліди ремонту (особливо, якщо кузов темний) – нерівні відблиски зроблять дефекти більш видимими. Те, що машину берегли, «підтвердять» ідеально чисті салон (зокрема бардачок і попільнички) і багажник, хоча повну хімчистку інтер’єру має сенс замовляти тільки для дорогих машин. Стекла становлять більшу частину кузова. Блискучі та прозорі, вони зроблять машину чепурною. Тому всі вікна необхідно чисто вимити з обох сторін.
3.Техніка. Важливо визначити, які з технічних недоліків потрібно усунути, а які – «передати» покупцеві, адже ремонт може виявитися недешевим. Безумовно мають бути справними рульове керування і гальма. (Втім, на близьку заміну колодок деякі продавці списують більш серйозні дефекти). Якщо ремонт підвіски «на тлі» продажної ціни автомобіля недорогий, краще «перебрати» і її – зазвичай це одна з систем, на яку покупці звертають особливу увагу. А якщо витрати на ремонт ходової передбачаються чималі, можна замінити в ній тільки ті деталі, які видають шум і змінюють керованість машини. Двигун та інші агрегати мають бути чистими, хоча свіжовимитий прилад зазвичай викликає підозри. А от сухий пил на справному вузлі – аж ніяк не «кримінал». Усунення течі системи охолодження часто зводиться до простої заміни хомутів або шлангів, отже, має сенс виконати цю роботу. Позитивно характеризують автомобіль і його власника заповнені відповідно до інструкції бачки – з гальмівною рідиною, антифризом, рідиною омивача та гідропідсилювача керма.