Теперь любителям самой популярной в своем сегменте компьютерной игры Farming Simulator доступны тракторы марки «ХТЗ»
Тернопільський комп’ютерний розробник Ярослав Циганко створив цілу низку доповнень («модів») до симулятора Farming Simulator, охопивши майже всю лінійку продукції Харківського тракторного заводу техніки.
Про це і не тільки автор розповідає в інтерв’ю прес-службі заводу:
– Моя любов до машин почалася з дитинства і виховання мого дідуся. Він мені розповідав про трактори і техніку взагалі. Рішення робити техніку саме марки «ХТЗ» було, напевно, радше патріотичним. Хоча, це можна вважати любов’ю з першого погляду. Я просто побачив трактор, і він мені сподобався. Це складно пояснити. Але я також роблю й іншу техніку, зокрема, агрегати наших партнерів-Ремсинтез і Велес Агро. Мені подобається техніка, я її роблю, скажімо так, – розповів Ярослав Циганко.
– Які моделі тракторів «ХТЗ» ви створили?
– Є різні варіанти роботи над модом: створення з нуля, доопрацювання існуючого мода, реалізація додаткового функціоналу, конвертація зі старої версії гри в новішу. Наразі я можу сказати, що через мої віртуальні руки пройшла більшість (приблизно 85-90%) тракторів “ХТЗ”. Модів дуже багато. Наприклад, 240-а серія вся, ХТЗ-17221.
Я далеко не перший, хто почав робити цю техніку. Не можна забувати про команди розробників, які стояли у витоків створення модів, наприклад, LSSA, а також команди, які і зараз створюють дуже цікаві проекти, наприклад “Manuscript”, “Модоробство вітчизняної техніки”. У кожного творця мода є своє бачення кінцевого результату, і тому кожен мод відрізняється від будь-якого іншого, навіть якщо це та сама версія трактора.
Наприклад, трактор ХТЗ-17221 від різних розробників може мати зовсім різний вигляд, і в усіх будуть свої особливості. Звісно, у нас є здорова конкуренція, яка іноді може бути зіпсована “токсичністю” (агресією) нашої спільноти. Люди часто дуже різко реагують на різні моди, намагаються вихваляти один мод за рахунок приниження іншого. Але розробники вже давно відійшли від такого виду реклами, і ми намагаємося спокійно створювати нові проекти.
– Чи популярні створені вами моди техніки «ХТЗ», і чи популярна гра в цілому?
– Ця гра, а точніше серія ігор, є найпопулярнішою в сегменті симуляторів сільгосп робіт. У нашому регіоні гравці намагаються використовувати максимальну кількість модів саме вітчизняної техніки. На щастя, гравці дуже добре розбираються в сільгосптехніці, і дуже часто максимально наближають своє «віртуальне господарство» до тих фермерських господарствам/агрохолдингів, які є в їхніх населених пунктах. Завдяки нашій величезній спільноті дуже складно сказати, якої техніки немає серед модів. Ви можете знайти майже будь-яку модель популярного культиватора, плуга, сівалки.
По суті, гра наразі є полігоном для демонстрації сільгосптехніки, її основних принципів роботи і можливостей. Вже були випадки, коли керівник фермерського господарства, побачивши мод на нашій трансляції, зацікавився агрегатом у реальному житті, а потім купив його. Під час наших ефірів на YouTube або при спілкуванні в соцмережах ми також можемо отримувати відгуки і побажання покупців реальної техніки і передавати їх заводу-виробнику, зазначаючи плюси і мінуси.
– Як працює сам мод?
– Мод – це архів файлів, який людина завантажує і може встановити в грі Farming Simulator, відповідно до інструкції (вона є на кожному сайті, який розміщує моди для ігор). Модом може бути трактор, сільгоспобладнання, комбайни та інше. Простою мовою – це модифікація для гри. А ця гра відкрита для створення будь-яких варіантів техніки.
На стандартних модах від розробників майже ніхто не грає. Всі очікують ХТЗ, МТЗ… це все техніка, на якій грає наше співтовариство.
– Скільки часу займає створення моду?
– Залежно від деталізації моделі, її складності і типу (трактор/комбайн/культиватор/сівалка тощо) терміни бувають дуже різні, аж до року. Слід розуміти, що люди роблять це у вільний від роботи час, і це для них хобі.
– Яка ціль проекту?
– Головна мета проекту – популяризація професії механізатора серед молодого покоління і спроба пояснити, що це не тракторист в їхньому звичному «негативному» розумінні. Також наша мета – зблизити розробників модів і сільгосптехніки для співпраці та подальшої популяризації аграрного сегменту.
– Чи є у вас подальші плани?
– Бажання і можливості, на жаль, іноді розходяться. Ми б хотіли бути присутніми на найбільших виставках, але для цього потрібна підтримка. І наразі ми в пошуку. У мене ще є багато матеріалу з виставок, який я не встигаю викласти через відсутність часу, але я постараюся скоро виправити ситуацію. Також ми запустили сайт з новинами сільгосптехніки, де хотіли б максимально коротко і швидко розповідати про новинки. Є дуже багато планів, але вони впираються в фінансові та часові витрати. Попереду у нас дуже багато техніки від наших партнерів – у нас маленька команда і обмежений час, тому ми не можемо швидко реалізувати всі проекти, які хочемо. Також є плани запуску рубрики «історії гравців», оскільки у нас є гравці, які створюють цілі історії, придумують сценарії і реалізують їх у грі.
Я хотів би подякувати нашим партнерам за співпрацю. «ХТЗ», завод Ремсинтез, Велес Агро. Окрема подяка моєму дідусеві за виховання, і моїй дружині за допомогу у зйомках і натхнення. Дякую нашим читачам і глядачам, гравцям – ви допомагаєте придумувати нові проекти і розвиватися.