Тест фіналістів акції "Автомобіль року в Україні 2020": як пройшов вирішальний заїзд
29 січня 2020 року десяток фіналістів акції Автомобіль Року 2020 взяв участь у фінальному журналістському тест-драйві, який проходив у барвистому заміському комплексі Джинтама-Бриз біля Київського моря. На нього з’їхалися представники КАЖУ – клубу автомобільних журналістів України. Їм належало остаточно визначитися зі своїми фаворитами серед тих машин, яким вдалося увійти до десятка. І головні позиції мали посісти лише двоє – претендент на звання лЛегковий автомобіль 2020 і Кросовер/SUV 2020. Нагадаємо, що в кожній категорії боролися по п’ять автомобілів. За право називатися легковим автомобілем 2020 змагалися Mazda 3, Ford Focus, Toyota Corolla, Peugeot 508 і Citroen Berlingo. А от кросовери, та й, власне, справжні позашляховики представляли Opel Grandland X, Citroen C5 Aircross, Toyota RAV4, Suzuki Jimny, а також Ford Ranger.
Усім журналістам обмежили час, який вони могли присвятити кожній машині – щонайбільше 15 хвилин. Тому як легкові авто, так і позашляховики їздили в граничних режимах, а від деяких автомобілів після проїзду тестової ділянки доносився запах перегрітого чи то зчеплення, чи то гальм.
Mazda 3
Почнемо з легкових представників на фінальному автопробігу. І першою буде красива і елегантна Mazda 3, яка цього разу була в кузові седан. І неспроста. Адже в ряду модифікацій цього автомобіля є також хетчбек, який позиціонується як молодіжна альтернатива. А седан більш універсальний. І тільки він має найбагатшу комплектацію Premium, доступну виключно з новим 1,8-літровим дизелем на 116 к.с. У свою чергу менш оснащені модифікації пропонуються і з бензиновим 1,5-літровим мотором на 120 к.с. Вибору КП немає – тільки 6-ступінчастий автомат. Мінімальна вартість Mazda 3 станом на 30.01.2020 – 590 300 грн. Саме стільки коштуватиме бензиновий хетчбек. Ціна автомобіля, представленого на тесті – 738 900 грн.
Ford Focus
Вельми перспективний вигляд мав і Ford Focus. На відміну від попередніх двох заїздів, де Focus також брав участь, на фінальний тест його надали в третьому варіанті – гарячий хетчбек у комплектації ST-line з бензиновим мотором 1,5 л.на 150 к. с. і автоматичною 8-ступінчастою коробкою передач. Така машина коштує 692 557 грн. Водночас модельний ряд представлений і версіями в кузові седан. До гами моторів входять виключно бензинові агрегати. Це, наприклад, 1,5-літровий на 120 к. с. і 6-ступінчастою механікою, але для седана він доступний тільки в середній комплектації Trend Edition, а для хетчбека ще й у базовій Trend. Той самий двигун, але з 6-ступінчастим автоматом пропонується практично в усіх рівнях оснащення і з обома кузовами, крім хетчбека в топовому Business. А все тому, що тільки такий кузов і тільки в такому оснащенні йде з найпотужнішим 1,0-літровим Ecoboost на 125 к.с. і 8-ступінчастим автоматом, як на ST-line. Базова вартість Ford Focus зі 120-сильним 1,5-літровим мотором, механікою і в кузові хетчбек становить 420 314 грн.
Toyota Corolla
Багатообіцяюча новинка – Toyota Corolla – була представлена на тесті в гібридному варіанті, де електромотор працював разом із бензиновим 1,8-літровим агрегатом. Сумарна потужність такої установки 122 к.с., а крутильний момент передається через варіатор e-CVT з електронним керуванням. Велику ставку роблять на Corolla з класичним бензиновим двигуном на 1,6 л потужністю 132 к. с. Автомобіль запропоновано в чотирьох комплектаціях: City, Live, Active і Style. Перші три можна взяти як з механічною 6-ступінчастою КП, так і з варіатором CVT. І тільки топова Style доступна лише з варіатором. Початкова вартість Corolla c мотором 1,6 л. і механікою – 441 496 грн.
Peugeot 508
Агресивний і люксовий Peugeot 508 особливо вразив українських акул автомобільного пера. Що цілком зрозуміло, адже на тест приїхала топова версія GT-line з 2,0-літровим дизелем на 180 к.с. і 8-ступінчастим автоматом. Такий дорожній лев коштує 922 100 грн. Але якщо іншої коробки передач для авто не передбачено, то базову комплектацію Active і середню Allure можна взяти ще й з 1,5-літровим дизелем на 130 к.с., тоді як 2,0-літровий агрегат доступний тільки в середньому і найбагатшому оснащенні. Базовий автомобіль з 1,5-літровим дизелем коштує 729 700 грн.
Citroen Berlingo
До списку фіналістів на звання легковий автомобіль 2020 увійшов також нестандартний вантажопасажирський сімейний вен Citroen Berlingo. Головною його особливістю є те, що машина запропонована в двох варіантах довжини – 4403 і 4753 мм. Варіантів оснащення лише два, і якщо базовий дизельний двигун на 1,6 л і 92 к. с. з механічною 5-ступінчастою КП пропонується в обох, то топовий 1,5-літровий 130-сильний з 5-ступінчастим автоматом – тільки в максимальному Shine. Вартість автомобіля в базовому оснащенні з коротким кузовом – 460 900 грн.
Opel Grandlan X
Красивий синій кросовер, якому вдалося вийти у фінал акції Авто Року 2020 – Opel Grandland X. Машина не відрізняється строкатою різноманітністю модифікацій. Так, для нашого ринку, як найоптимальніше рішення, залишили тільки 1,5-літровий дизель на 130 к.с. Щоправда, разом з ним може агрегатуватися або 6-ступінчаста механіка, або 8-ступінчастий автомат. Варіантів оснащення два, але якщо базовий Enjoy доступний і з механікою, і з автоматом, то топовий Innovation – тільки з автоматом. Саме остання версія, яка коштує 689 500 грн і була представлена на тесті. Водночас ціна базового варіанту з механікою становить 566 000 грн.
Citroen C5 Aircross
Топ модельного ряду кросоверів Citroen – C5 Aircross – в Україні доступний в трьох комплектаціях і з трьома варіантами двигунів. Причому гамма дизельних агрегатів абсолютно відповідає родинному Peugeot 508, ось тільки 1,5-літровий мотор можна взяти лише в базовому оснащенні або середньому, тоді як 2,0-літровий в середньому і топовому Shine. Список можливих комплектацій для бензинового 1,6-літрового двигуна на 165 к.с. із 6-ступінчастою механікою відповідає 1,5-літровому дизелю. Така бензинка в базі коштує 652 400 грн, тоді як для тестів надали 2,0-літрову версію в топі за 823 800 грн.
Toyota RAV4
А от Toyota RAV4 пропонує найбільше розмаїття модифікацій. Цього вдалося досягти не в останню чергу завдяки наявності чотирьох комплектацій як для бензинового варіанту на 2,0 л.і 173 к. с., так і для гібридного, оснащеного електромотором і бензинкою на 2,5 л. і 178 к. с. Традиційний кросовер з ДВЗ можна взяти з 6-ступінчастою механікою, але виключно в базовому оснащенні Live і переднім приводом. Водночас для інших комплектацій, як і для Live запропоновано також варіатор CVT. Повний привід можна обрати в другому рівні Active, а в топових Lounge і Premium він йде базово. Назви комплектацій для гібрида дещо відрізняються, та й базовою тут вже буде Active, а між топовими Lounge і Premium з’являється додаткова Style. Механіку для гібрида замовити неможливо, зате в початкових трьох комплектаціях є вибір типу приводу. Базово він повний тільки для топової Premium. Трішки відрізняється і потужність гібридної силової установки для різних версій. Наприклад, передньопривідна в оснащенні Style матиме вже 218 к.с., тоді як повнопривідна у Style і Premium – 222. Саме версію на 222 к.с. привезли на фінальний пробіг. Такий автомобіль може коштувати від 984 840 грн до 1 010 128 грн. Базову RAV4 з ДВЗ можна взяти за 592 992 грн.
Suzuki Jimny
Один із найзліших, і водночас найменших позашляховиків – Suzuki Jimny. Автомобіль доступний виключно з бензиновим 1,5-літровим мотором на 102 к. с. і повним приводом. Але коробок передач – дві на вибір. 5-ступінчаста механіка йде в двох базових рівнях оснащення – GA і GL. А от 4-ступінчастий автомат – в середній GL і топовій GLX. Саме останній варіант вартістю 687 000 грн тестували журналісти на фінальному автопробігу. Базова версія Jimny коштує 499 000 грн.
Ford Ranger
Складно було не захоплюватися брутальним пострестайлінговим пікапом Ford Ranger. На ринку України він доступний в чотирьох рівнях оснащення з 2,0-літровим дизелем на 170 к.с., повним приводом і 6-ступінчастою механічною КП. 10-ступінчастий автомат можна замовити виключно в останній комплектації Limited. Варто також згадати, що для комерційних покупців доступна не тільки подвійна кабіна, а й просто подовжена, щоправда, виключно в базовій версії XL. Тестували журналісти найбільш брутальний варіант Ranger – версію Wildtrak з 2,0-літровим дизелем вже на 213 к.с. і 10-ступінчастим автоматом. Така машина коштує 1 082 444 грн. А базовий пікап з полуторною кабіною має вартість в 739 365 грн.
Після проходження тестів усіх автомобілів, журналісти оцінили кожен з них. Ця оцінка увійде до фінального оцінювання претендентів на звання Автомобіль року 2020. Стежте за нашими наступними публікаціями, адже зовсім скоро ми дізнаємося, які автомобілі завоюють цього року звання Легковий автомобіль 2020 і Кросовер/SUV 2020. https://www.youtube.com/watch?v=Y-3Pu9HP6K8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1bc__CnBr0fzefkgSOr_MLZnpSJFpgJQmGUIjF0mqS-0xyXsS6Ww-Jxng