Найдорожчий компонент сучасного електромобіля – це літій-іонна батарея, тому її вартість дуже сильно впливає на кінцеву ціну машини. Так от, 2022 року такі батареї в середньому подорожчали на 7% – до $151 за кВт.год. Такі дані наводить Bloomberg NEF і зазначає, що це перше підвищення за останні десять років з початку моніторингу ринку агентством. На це вплинуло зростання цін на сировину та компоненти, а також зростання інфляції. При цьому попит подвоївся порівняно з 2021 роком і досяг 603 ГВт.ч.
За прогнозами, у 2023 році ціни на літій-іонні батареї в середньому будуть близько $152 за кВт.год., а до 2026 року вони мають впасти до $100. Зазначимо, що у 2021 році вартість таких батарей становила $141, а у 2010 році – аж $1000 за кВт.год.
Важливу роль у майбутньому зниженні цін відіграватимуть крем’яні та літій-металеві аноди, твердотільні електроліти та процеси виробництва батарей.
Якщо говорити про ціни літій-іонних батарей для електромобілів (BEV), то вони у 2022 році в середньому становили $138 за кВт.год. При цьому вартість ячейок склала $115 за кВт.год., тобто 83% вартості батареї. Таким чином, це змінило трирічне співвідношення цін ячейок до готових батарейних блоків – 70:30. Найдешевше літій-іонні батареї були в Китаї – $127, а в США та Європі – ціни були вже вищими на 24% і 33% відповідно.
Що ж до літій-залізо-фосфатних батарей LFP, то їх вартість у середньому на 20% нижча за літій-іонні, хоча, порівняно з 2021 роком, вони подорожчали на 27%. Очікується, що 2022 року вони займуть близько 40% ринку. А щодо запланованого зниження цін на літій-іонні батареї вже в 2024 році, то воно стане можливим завдяки здешевленню літію через введення в експлуатацію нових потужностей з його видобутку та переробки.