В чеському місті Млада-Болеслав 25 квітня бренд Skoda влаштував велику медійну подію – Skoda Explore More 2.0. Компанія проголосила свої плани розвитку електричної лінійки моделей, що на сьогоднішній день є пріоритетом у всіх брендів. Але, крім цього Шкода також заявила про те, що притримується планів надалі підтримувати лінійку машин з традиційними двигунами внутрішнього згорання, а також плагін-гібридними автомобілями. Такі машини стануть міцною платформою для переходу марки на повністю електричні моделі. Якщо говорити про розвиток електричної лінійки Skoda, то до 2026 року вона буде розширена до шести моделей.
На сьогодні гама моделей виглядає наступним чином. Безперечним лідером продажів залишається Octavia.
Електромобіль за 25 000 євро
Відкривати гамму електричних Skoda буде модель сегменту а0. Цікава що про довжині кузову в 4,2 метри, як у Фабія, новинка матиме багажник розміром як у більшою за класом Scala.
Та назва новинки поки що невідома. Але, вже зараз окреслено що цей електричний субкомпакт не повинен коштувати дорожче ніж 25 000 євро. Модель будуть випускати на заводі Volkswagen Group, який знаходиться в Іспанії. Початок виробництва заплановано на 2025 рік.
Єдина новинка з імʼям – Elroq
Велике сподівання в Skoda покладають на наступному новинку. Це буде компактний SUV який має грати на полі нинішнього Karoq. Новий електронний SUV– єдина модель із нової обойми, в якої вже навіть відома назва.
Її охрестили Elroq. Машина матиме кузов довжиною 4,5 метри. Ціна моделі планується до 35 000 euro. В цьому сегменті зараз панують такі моделі як Mazda CX5, Toyota Corolla Cross та Volkswagen Tiguan.
Зʼявиться електричний аналог Octavia Combi
Також серед електричних новинок з’явиться універсал. Підкреслюється що Skodа має сильні давні традиції в цьому сегменті. Саме цю модель називають ключовою серед чотирьох майбутніх новинок.
При довжині кузову 4,7 м це буде прямий чи то конкурент, чи то майбутній нащадок Octavia Combi, яка дуже популярна в Європі. Дебют електричного универсалу запланованій на 2026 рік.
Серійна версія Vision 7S
І нарешті з’явиться серійне версія 7-місного кроссовера збудованого за мотивами представленого ще в серпні 22 року концепту Vision 7S. Саме на цій концептуальній моделі було вперше показано новий фірмовий стиль Skoda, який отримав назву “modern solid”. Машина матиме довжину кузова 4,9 метри.
Оновляться Enyaq та Enyaq Coupe
Вже добре відомі моделі Enyaq та Enyaq Coupe в 2025 році отримують комплексне оновлення. Дизайн буде витримано в стилі “modern solid” вперше продемонстрував на концерті Vision 7s. Нагадаємо що саме Enyaq став першою моделлю Skoda збудована на універсальні електричні платформі Volkswagen Group – MEB.
Цікаво що Шкода сама виробляє акумуляторні батареї для своїх електричних моделей. В Млада-Болеславі з травня 22 року було випущено вже понад 500 000 акумуляторних систем, які використовувались як в повністю електричних моделях так і плагін-гібридах.
Більше того, Skoda збирається ввести додаткову виробничу лінію до кінця цього року, що дозволить підняти кількість випускаємих акумуляторів для електричних моделей з 1000 до 1500 на день. А на додаток ще по 800 систем для для плагін-гібридів. Ці акумуляторні батареї використовуються не лише на Skoda, але й на моделях Volkswagen, Audi та Seat.
ДВЗ на звалище? Чи ще ні
А що ж буде з двигунами внутрішнього згоряння? Skoda заявила, що автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння продовжують бути кістяком бренду Шкода та продовжують відігравати ключову роль в період трансформації з переходу на електричну мобільність. Зокрема вже цієї осені будуть представлені нове покоління флагманський Skoda Superb та позашляховика Kodiaq. Додатково до бензинових та дизельних модифікацій ці моделі отримувати також плагін-гібридні версії.
Бестселлер Octavia, модель Kamiq та Scala будуть оновлені також найближчим часом та збережуть своє місце в модельній лінійці. Такий зважений підхід і збереження важливої ролі машинами з двигунами внутрішнього згорання та гібридами пояснюється тим, що Skoda має сильні позиції на багатьох ринках. І не всі ці ринки з однаковою швидкістю переходять на електромобілі. Навіть більше того. Саме на Шкода покладено роль в модернізації та підвищення ефективності існуючої лінійки двигунів внутрішнього згоряння (серії EA211) які буде використовувати не тільки Skoda, але і всі бренди концерну Volkswagen Group.
На завершення зауважимо, як підкреслюють представники Skoda такого широкого модельного ряду в історії марки ще ніколи не було.