Ринок електричних автобусів зріс на 45%
За перші шість місяців 2023 року в Європі було реалізовано 2567 електричних автобусів із батарейним живленням, що на 45% перевищує торішні показники за аналогічний період. Таким чином, машини з нульовим шкідливим викидом склали 37,5% всього ринку нових автобусів.
Перше місце з продажу електробусів займає Solaris – 421 од., з часткою ринку 16%. На другому місці MAN – 260 од. Цікаво, що за підсумками всього 2022 року MAN займав лише дев’яте місце (230 машин), а Solaris – шосте (342 од.). Лідером минулого року став Yutong.
Третє місце за підсумками півріччя у BYD-ADL (китайсько-британське СП). А четверте та п’яте – за IVECO Bus та Mercedes-Benz, з показниками 131 та 105 машин, що дорівнює часткам ринку 5% та 4% відповідно. Такі дані наводить агентство Chatrou CME Solutions по 27 країнах ЄС + UK + ICE + NO + CH (за винятком SK, HR, BG, CY та MT).
Якщо брати ринок батарейних електричних автобусів, починаючи аж з 2012 року до червня 2023-го, то лідером тут є компанія Solaris – 1884 од. (12% ринку). На другому місці BYD – 1613 од. На третьому BYD-ADL – 1491 од. Четверта позиція за VDL – 1338 од.
За підсумками перших шести місяців цього року, Великобританія лідирує за продажем електробусів – 524 од. За нею йдуть Норвегія та Німеччина – з показниками 346 та 297 од. відповідно.
Вселяють великі надії розвиток ринку електробусів на водневих паливних елементах. У першому півріччі реалізували 96 од., що на 84% більше, ніж за аналогічний період 2022-го. На першому місці знаходиться Caetano Bus – 28 од., на другому Van Hool – 26 од. Бельгійський виробник (Van Hool) лідирує на ринку автобусів Fuel Cell, починаючи з 2012 року – 132 од. А найбільше водневих автобусів сьогодні експлуатується у Німеччині – 167 од.