Сьогодні ці автомобілі зрідка зустрічаються на наших дорогах, хоча на початку 90-х це був справжній хіт. Йдеться про Mazda 323 – перший новий дизельний автомобіль японської марки, який офіційно стали продавати в Україні. Більше того, це була перша іномарка, взята на довгостроковий тест-драйв українськими журналістами – з першого вітчизняного автомобільного журналу «Сигнал» якихось 30 років тому. Матеріал з тест-драйву наведено наприкінці статті.
Машина привертала увагу своїм модним дизайном – чого тільки вартий red top, він же red finish – великий плафон задніх ліхтарів на всю ширину багажника. Особливо ефектно машина виглядала після рейстайлінгу 1991 року.
Фари стали розкосими, на решітці радіатора замість букв з назвою марки з’явилася нова фірмова емблема, а на кормі red top став ще більшим.
Не менш цікавою була і начинка. Під капотом стояв 1,7-літровий дизельний агрегат, що на той час було дивиною для машин такого класу в Україні. На початку 90-х, коли з бензином були перебої на АЗС, дістати солярку було набагато простіше. Більше того, такий 57-сильний двигун був дуже економічним – середня витрата палива складала близько 6 л на 100 км. Автомобіль розганявся від 0 до 100 км/год за 16,5 секунди, а максимальна швидкість становила 145 км/год.
Не дивно, що в Україні набула великої популярності саме дизельна Mazda 323, причому з 4-дверним кузовом седан. Вона пропонувалася у нас за ціною близько 10 тис. доларів.
Хоча “триста двадцять третя” також випускалася і з 3-дверним кузовом хетчбек. Особливо красивим був 5-дверний фастбек 323F – з присадкуватим, аеродинамічний чилует, що більше нагадує купе.
Його родзинкою стали висувні фари. Такі машини також продавали у нас. А ось універсалів 323 до нас офіційно не завозили.
Днями нам вдалося сфотографувати на одній із київських вулиць 323-й седан зразка 1991 року. Сьогодні такі машини можна купити на вторинному ринку за досить невеликі гроші – близько 1000 – 1500 доларів.