Рівно 30 років тому, 26 травня, у столичному Палаці спорту відкрилося перше Київське Міжнародне Моторшоу – KIMS-93. Організатором виставки виступила компанія International Trade Exhibition за підтримки Міністерства транспорту України та Української автомобільної федерації.
Вітчизняний автопром представляли провідні виробники. Запорізький автомобільний завод показав свої новинки, у тому числі дослідну «Таврію» ЗАЗ-1142 із двигуном Volkswagen. А науково-технічний центр «ЗАЗ-Автотехніка», створений при цьому підприємстві, презентував цілу низку «Таврій», перетворених на пікапи та фургони, зокрема машину швидкої медичної допомоги.
Львівський автобусний завод привіз дві свої свіжі розробки: міську машину великого класу 52523 та міжміську модель ЛАЗ-52073 на 41 місце. Обидві мали двигун Renault MIDR (6,2 л) потужністю 270 л. с. Інший виробник зі Львова – НДІ «Укравтобуспром» демонстрував мікроавтобус «Сула» та пересувну телевізійну станцію (ПТС) з оригінальним дизайном.
Серед представлених вантажівок із Кременчука виділялася цікава новинка – сідловий тягач КрАЗ-5444 зі спальною кабіною. Це була перша двовісна модель заводу, поки що дослідна. Машина мала дизель у 330 к. с. та могла працювати у складі автопоїзда повною масою 28 т. Примітно, що вже у листопаді вона пішла у серію.
Великий інтерес відвідувачів викликали нові закордонні автомобілі – моделі 1993 року. На подіумі, що обертався, красувалася новинка сезону – «всесвітній автомобіль» Ford Mondeo, призначений для випуску одночасно і в Європі, і в США.
Була представлена, причому вперше у всьому СНД й інша цікава новинка – Peugeot 306 XN. У цій версії вона мала двигун 1,36 л потужністю 75 к. с. На стендах можна було побачити і нову малолітражку Opel Corsa.
Ну а найдорожчим із показаних на виставці автомобілів був розкішний Rolls-Royce Silver Spur, причому броньований, вартістю «всього» 480 тис. дойчемарок. А найпотужнішим легковим авто став Mercedes-Benz 600SEL з двигуном V12 в 394 к. с.
І його перевершив лише магістральний сідловий тягач Renault Magnum із дизелем у 415 к. с., призначений для автопоїздів повною масою до 50 т.
Лаври самого швидкохідного автомобіля автошоу дісталися неслабкій моделі – 300-сильній Ferrari 348 ts, яка могла розвивати швидкість понад 275 км/год. Серед суперкарів красувався розкішний кабріолет Porsche 911 Turbo з двигуном повітряного охолодження в 250 к. с.
На KIMS-93, звичайно ж, не обійшлося без позашляховиків. Здебільшого це були «японці»: Toyota Land Cruiser, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero і дебютант Isuzu Trooper, які вже прижилися у нас. Європу представляв значливий Mercedes-Benz Gelandewagen 350 GD, а США… ксерокопії проспектів моделей Jeep Cherokee та Grand Cherokee.
Це яскраве свято автомобільної техніки тривало п’ять днів і започаткувало традиційні щорічні Міжнародні київські автосалони, які згодом отримали назву SIA.