Турецкий производитель Karsan презентовал новую линейку электробусов e-ATA – модели длиной от 10 до 18 м и запасом хода до 450 км
Компанія Karsan суттєво розширила виробничу лінійку електробусів, презентувавши машини великого і особливо великого класу. Нові моделі e-ATA пропонуються в трьох варіантах довжини: 10 м, 12 і зчленованому 18 м. Вони розраховані на перевезення 90, 100 і понад 150 пасажирів відповідно.
Зовні машини дуже нагадують електробуси марки Bozankaya Sileo. Виявляється, два турецьких виробника домовилися про співпрацю. Хоча новинка e-ATA запозичила тільки зовнішній дизайн кузова, а ось електрична та електронна начинки тут повністю свої — розробки фахівців центру Karsan R&D.
Автобус e-ATA приводиться в рух електромоторами в маточинах коліс: для машин 10 і 12 м вони розвивають потужність 250 кВт (максимальний крутильний момент – 22 000 Нм), а для 18-метрових – 500 кВт. Акумуляторні батареї доступні в семи варіантах: ємністю від 150 до 600 кВт.год. Для прикладу: модель завдовжки 10 м стандартно оснащується батареєю на 300 кВт.год, 12-метрова — на 450 кВт.год, а “гармошка” — 600-кіловатною.
Виробник стверджує, що електробус в реальних умовах експлуатації має запас ходу до 450 км. Можна вибрати як звичайну, так і швидкісну систему зарядки – в останньому випадку батареї “наповнюються” за 1 – 4 години.
Karsan e-ATA оснащується передовими електронними системами активної безпеки: системою попередження про зіткнення, а також про виїзд зі смуги руху. Опційно замість зовнішніх дзеркал можуть встановлюватися камери з моніторами.
Відзначимо, що компанія Karsan вже кілька років випускає електробуси завдовжки 6 і 8 м — моделі e-Jest і e-Atak відповідно. У цих машинах, що цікаво, використовується акумуляторна технологія від електромобілів BMW. Сумарно вони наїздили дорогами різних країн вже понад 2 млн км. Ба більше, на європейському ринку електробусів масою 3,5 – 6,0 т Karsan займає лідерські позиції – з часткою ринку 43%.
Із новими електробусами e-ATA турецький виробник хоче потіснити європейських конкурентів і у великому класі. Як свідчить статистика, 83% ринку автобусів в Європі становить машини завдовжки 12 і 18 м. Частка електробусів при цьому постійно зростає. Планується, що до 2024 року вона становитиме 35%, А до 2030-го досягне 50%.