У 2021 році автомобіль Mercedes-Benz Unimog, який по праву можна назвати майстром на всі руки, відзначає дві круглі дати. По-перше, виповнилося 75 років з моменту виготовлення першого прототипу цієї машини. А по-друге, рівно 70 років тому машина вперше отримала снігоприбиральний відвал, виготовлений молодим інженером Альфредом Шмідтом на замовлення клієнта із Шварцвальда.
Відвал мав ширину 2200 мм і висоту 1100 і піднімався або опускався механічно за допомогою ланцюгового приводу. Його було встановлено на модель Unimog U 2010 з двигуном потужністю лише 25 к.с. Згодом Schmidt став провідним німецьким виробником навісного обладнання для утримання доріг. За весь час снігоприбиральні відвали Schmidt отримали понад 100 тис. “Унімогів”.
А щодо інших професій цього багатофункціонального автомобіля, то тут особливо хочеться відзначити його здатність пересуватися рейками. Зовсім недавно два таких автомобілі Unimog U 423 були поставлені в Бангкок для обслуговування лінії електропередач на червоній вітці столичного метро.
На одну з машин встановили підйомний кран, а на другу – автовишку з вантажопідйомністю люльки 200 кг. А ось переобладнанням машин для руху по рейках займалася відома німецька компанія Zagro Bahn und Baumaschinen GmbH. Завдяки спеціальним напрямним колесам, що встановлюються за допомогою гідравліки, автомобіль здатний пересуватися як залізницею, зокрема і вузькоколійною, так і звичайним асфальтом або ґрунтовкою.
Відзначимо, що сьогодні Mercedes-Benz Unimog випускаються у двох серіях, повною масою від 7,5 до 16, 5 т і двигунами від 156 до 299 к.с.: для комунального або сільського господарства (моделі U219 – U535) і аварійно-рятувальних служб, з можливістю подолання особливо важкого бездоріжжя (моделі U4023 і U5023).