Московський автосалон проігнорували провідні автовиробники

Главные новинки Московского автосалона – ВАЗы и китайские модели. Мировых производителей можно было пересчитать по пальцам одной руки.

Криза російської економіки і нестабільна політична ситуація стали причиною ігнорування світовими виробниками найбільшого автосалону Росії. Хоча виставка офіційно називається Московським міжнародним автосалоном, але, по суті, він став містечковим. Якщо у 2014 р. відвідувачі могли побачити стенди близько 50 автомобільних брендів, то в 2016 р. їхня кількість скоротилася уп’ятеро. Серед компаній-учасниць – тільки три відомих виробники, причому один із них – місцевий автогігант.

Найбільша в історії експозиція – в «Автовазу», який привіз 19 машин, повідомляють «Ведомости». Чільне місце на стенді займають шість концепт-карів. Насамперед це прототип компактного кросовера XСode, виконаний у фірмовому X-стилі. Поруч із ним на стенді розташувалися спроектовані у тому ж стилі концепти седана і універсала Vesta Cross (виробництво універсала і його кроссоверної версії може розпочатися в другій половині 2017 р.), концепт Xray Cross і прототипи спортивних модифікацій Vesta і Xray.

ММАС 2016. Xcode concept.

Xcode concept.

ММАС 2016. Lada Vesta

Lada Vesta

Крім серійних автомобілів на стенді «Автовазу» можна побачити перспективну модифікацію Vesta CNG Taxi, що працює на метані та бензині, модифікацію Vesta, яку готують до випуску з новим вазівських мотором 1,8 л і потужністю 122 к с., а також подовжений представницький седан Vesta із назво Signature, який складають дрібними серіями.

Єдиною західноєвропейською маркою на ММАС-2016 став Mercedes-Benz із експозицією з 33 автомобілів (зокрема три Smart і чемпіонський болід Formula 1). Ключова російська прем’єра – кросовер GLC купе. Серед інших прем’єр – спорткари від Mercedes-AMG: кабріолет S 63 і представники нової лінії AMG Sport E 43, GLC 43, кабріолет C 43 і родстер SLC 43.

Єдиним експонентом з Кореї став Hyundai, та й то тільки тому, що на місцевому заводі почали випускати нову модель – Creta. За прогнозом виконавчого директора «Хенде мотор СНД» Олексія Калицева, у 2017 р. на цю модель припадатиме близько 30% російського продажу марки.

Hyuidai Creta

Японців на автосалоні в Москві не було зовсім.

Компанія Volvo вирішила відмовитися від усіх європейських автосалонів, крім Женевського, тому її дилер «Обухів автоцентр» бере участь у салоні самостійно. Але шведи допомогли привезти до Москви новий флагман компанії – 320-сильний седан S90.

А от китайські компанії на цьому тлі мали непоганий вигляд. Dongfeng Motor привезла седан А9, створений на базі нової платформи PSA Peugeot Citroen.

Серед новинок від китайської Сhangan – седан Raeton, кросовер CS75, а також кросовер CS35, серійний випуск якого почнеться у вересні 2016 р. у Липецькій області на потужностях групи «Іріто». Протягом 4-5 років партнери хочуть досягти 50-відсокткової локалізації складених машин і розширити модельний ряд.

Китайська FAW показала дві нові моделі для російського ринку – кросовери FAW Besturn X80 і FAW D60. Їх першу партію спеціально для автосалону складено на «Автоторі».

Ще один китайський автоконцерн – Geely – привіз на Московський автосалон представницький седан Geely Emgrand GT (GC 9, перший автомобіль марки, створений міжнародною командою дизайнерів під керівництвом Пітера Горбері), перший кросовер марки Geely (NL-3), компактний кросовер Geely Emgrand Cross, седан Geely GL (FE-5), нове покоління кросовера Emgrand X7.

Geely Emgrand GT

«Узавто» (бренд Ravon) представив новинку – R3 – і проанонсував R4.

Ravon R3

Ravon R4

Відсутність на автосалоні більшості автомобільних брендів можна пояснити передусім дефіцитом новинок і сильно зменшеним російським авторинком, коментує топ-менеджер одного з іноземних автоконцернів. Він не виключає і впливу санкцій проти Росії.

«Незважаючи на високу значимість Московського міжнародного автомобільного салону в Росії, в 2016 р. керівництво компанії ухвалило рішення відмовитися від участі в цій події на користь більш пріоритетних проектів», – сказав представник Renault, не уточнюючи деталей.

Kia Motors Rus ухвалила рішення пропустити Московський міжнародний автомобільний салон-2016 навесні цього року. За словами представника: «На тлі зменшення кількості учасників цього мотор-шоу ми маємо підстави припускати, що потік відвідувачів виставки цього року буде суттєво меншим, ніж у попередні роки, – пояснює він. – При цьому будь-який автосалон такого рівня передбачає серйозні витрати».

Suzuki розірвала договір з «Крокус експо» про участь у ММАС-2016 через те, що «прем’єрний показ кількох моделей було перенесено на більш пізній термін», – пояснює представник автовиробника. «Поточна економічна ситуація в нашій країні та зміни умов ринку вплинули на ухвалення цього рішення», – додає він. Бюджет, виділений на ММАС-2016, було перерозподілено на інші маркетингові проекти.

«Участь у будь-якій виставці цікава, якщо у бренду є прем’єри. Цього року всі новинки Subaru – оновлені Forester, Outback і XV – ми вже показали клієнтам, їхній продаж розпочався навесні. Як тільки ми остаточно затвердили план запуску новинок Subaru, стало зрозуміло, що брати участь у Московському автосалоні не будемо», – зазначає представник Subaru.

Представник PSA Peugeot Citroen, який теж вирішив не брати участі у ММАС-2016 р., від коментарів відмовився.

Toyota, за словами її представника, вирішила не брати участі у ММАС-2016 «в умовах нестабільної економічної ситуації». «Всі проекти мають бути виправдані з точки зору повернення інвестицій. Наразі першим пріоритетом є підтримка на традиційно високому рівні лояльності наших клієнтів, тому і маркетингові завдання лежать саме в цій площині», – пояснює він позицію автоконцерну.

Відмова УАЗа від участі в ММАС-2016 «викликана спадом на російському автомобільному ринку і необхідністю в цих умовах пошуку ефективніших способів просування продукції»,  зазначає представник компанії.

Про це саме сказав і представник групи Volkswagen: «Основна причина полягає в тому, що у зв’язку з економічною ситуацією наші бренди ухвалили рішення сконцентруватися на інших інструментах маркетингового просування». І додає, що «з урахуванням цілей, що стоять перед маркою Volkswagen, в ситуації, що склалася на автомобільному ринку, компанія концентруватиметься на нових спеціальних версіях своїх моделей, на виведенні на ринок нових продуктів і підтримці продажу і дилерської мережі».

BMW вирішила не брати участі у ММАС-2016 ще минулого року, говорить гендиректор російського підрозділу BMW Group Олена Смирнова. «У поточній економічній ситуації цей захід не має колишньої актуальності для цільової аудиторії BMW, – пояснює вона. – Сьогодні в Росії ми йдемо від використання традиційних маркетингових підходів. Ми впевнені, що майбутнє за індивідуальним та креативним підходом у спілкуванні з клієнтами».

«Планування модельного ряду не дало змоги нам підготувати до автосалону жодних прем’єр. Тому і не беремо», – лаконічний представник Mazda.

«Ми ухвалили складне рішення не брати участі цього року в автосалоні та направити ці маркетингові кошти на більш клієнтоорієнтовані програми», – говорить представник Ford Sollers.

GM не бере участі в автосалоні в Москві, оскільки хоче «зосередитися цього року на інших маркетингових каналах і способах просування моделей».

Серед причин неучасті у ММАС-2016 бренду Mitsubishi її представник називає «поточну нестабільну економічну ситуацію в країні і на автомобільному ринку зокрема, а також вкрай низьку активність інших автомобільних брендів в участі на ММАС-2016».

«Від участі в ММАС-2016 ми відмовилися ще влітку минулого року, – сказав директор «Чері автомобілі рус» (бренд Chery) Геннадій Павлов. – Коливання курсу валют, вартість оренди площ у «Крокусі» в іноземній валюті, падіння продажів на автомобільному ринку, перегляд стратегії виведення нових автомобілів – коли звели все це воєдино – дало розуміння, що для нас участь у Московському автосалоні в 2016 р. буде дуже нерентабельною».

Дорожнеча автосалону на тлі скорочення ринку – одна з причин відмови, говорить і працівник іншого автоконцерну. У 2014 р. «практично всі провідні бренди та учасники виставки уклали контракти за початковою орендною ціною – 185 євро за 1 кв. м», – розповідав представник МВЦ «Крокус експо». Порівняно з 2014 р. ціна цього року знизилася удвічі, говорить один зі співрозмовників «Ведомостей». Але повідомлення про це від організаторів надійшло в лютому, а деякі корпорації зі складною системою погодження до того моменту вже ухвалили принципове рішення і, щоб його змінити, вже не вистачило часу, зауважує він.