Московський автосалон проігнорували провідні автовиробники
Криза російської економіки і нестабільна політична ситуація стали причиною ігнорування світовими виробниками найбільшого автосалону Росії. Хоча виставка офіційно називається Московським міжнародним автосалоном, але, по суті, він став містечковим. Якщо у 2014 р. відвідувачі могли побачити стенди близько 50 автомобільних брендів, то в 2016 р. їхня кількість скоротилася уп’ятеро. Серед компаній-учасниць – тільки три відомих виробники, причому один із них – місцевий автогігант.
Найбільша в історії експозиція – в «Автовазу», який привіз 19 машин, повідомляють «Ведомости». Чільне місце на стенді займають шість концепт-карів. Насамперед це прототип компактного кросовера XСode, виконаний у фірмовому X-стилі. Поруч із ним на стенді розташувалися спроектовані у тому ж стилі концепти седана і універсала Vesta Cross (виробництво універсала і його кроссоверної версії може розпочатися в другій половині 2017 р.), концепт Xray Cross і прототипи спортивних модифікацій Vesta і Xray.
Крім серійних автомобілів на стенді «Автовазу» можна побачити перспективну модифікацію Vesta CNG Taxi, що працює на метані та бензині, модифікацію Vesta, яку готують до випуску з новим вазівських мотором 1,8 л і потужністю 122 к с., а також подовжений представницький седан Vesta із назво Signature, який складають дрібними серіями.
Єдиною західноєвропейською маркою на ММАС-2016 став Mercedes-Benz із експозицією з 33 автомобілів (зокрема три Smart і чемпіонський болід Formula 1). Ключова російська прем’єра – кросовер GLC купе. Серед інших прем’єр – спорткари від Mercedes-AMG: кабріолет S 63 і представники нової лінії AMG Sport E 43, GLC 43, кабріолет C 43 і родстер SLC 43.
Єдиним експонентом з Кореї став Hyundai, та й то тільки тому, що на місцевому заводі почали випускати нову модель – Creta. За прогнозом виконавчого директора «Хенде мотор СНД» Олексія Калицева, у 2017 р. на цю модель припадатиме близько 30% російського продажу марки.
Японців на автосалоні в Москві не було зовсім.
Компанія Volvo вирішила відмовитися від усіх європейських автосалонів, крім Женевського, тому її дилер «Обухів автоцентр» бере участь у салоні самостійно. Але шведи допомогли привезти до Москви новий флагман компанії – 320-сильний седан S90.
А от китайські компанії на цьому тлі мали непоганий вигляд. Dongfeng Motor привезла седан А9, створений на базі нової платформи PSA Peugeot Citroen.
Серед новинок від китайської Сhangan – седан Raeton, кросовер CS75, а також кросовер CS35, серійний випуск якого почнеться у вересні 2016 р. у Липецькій області на потужностях групи «Іріто». Протягом 4-5 років партнери хочуть досягти 50-відсокткової локалізації складених машин і розширити модельний ряд.
Китайська FAW показала дві нові моделі для російського ринку – кросовери FAW Besturn X80 і FAW D60. Їх першу партію спеціально для автосалону складено на «Автоторі».
Ще один китайський автоконцерн – Geely – привіз на Московський автосалон представницький седан Geely Emgrand GT (GC 9, перший автомобіль марки, створений міжнародною командою дизайнерів під керівництвом Пітера Горбері), перший кросовер марки Geely (NL-3), компактний кросовер Geely Emgrand Cross, седан Geely GL (FE-5), нове покоління кросовера Emgrand X7.
«Узавто» (бренд Ravon) представив новинку – R3 – і проанонсував R4.
Відсутність на автосалоні більшості автомобільних брендів можна пояснити передусім дефіцитом новинок і сильно зменшеним російським авторинком, коментує топ-менеджер одного з іноземних автоконцернів. Він не виключає і впливу санкцій проти Росії.
«Незважаючи на високу значимість Московського міжнародного автомобільного салону в Росії, в 2016 р. керівництво компанії ухвалило рішення відмовитися від участі в цій події на користь більш пріоритетних проектів», – сказав представник Renault, не уточнюючи деталей.
Kia Motors Rus ухвалила рішення пропустити Московський міжнародний автомобільний салон-2016 навесні цього року. За словами представника: «На тлі зменшення кількості учасників цього мотор-шоу ми маємо підстави припускати, що потік відвідувачів виставки цього року буде суттєво меншим, ніж у попередні роки, – пояснює він. – При цьому будь-який автосалон такого рівня передбачає серйозні витрати».
Suzuki розірвала договір з «Крокус експо» про участь у ММАС-2016 через те, що «прем’єрний показ кількох моделей було перенесено на більш пізній термін», – пояснює представник автовиробника. «Поточна економічна ситуація в нашій країні та зміни умов ринку вплинули на ухвалення цього рішення», – додає він. Бюджет, виділений на ММАС-2016, було перерозподілено на інші маркетингові проекти.
«Участь у будь-якій виставці цікава, якщо у бренду є прем’єри. Цього року всі новинки Subaru – оновлені Forester, Outback і XV – ми вже показали клієнтам, їхній продаж розпочався навесні. Як тільки ми остаточно затвердили план запуску новинок Subaru, стало зрозуміло, що брати участь у Московському автосалоні не будемо», – зазначає представник Subaru.
Представник PSA Peugeot Citroen, який теж вирішив не брати участі у ММАС-2016 р., від коментарів відмовився.
Toyota, за словами її представника, вирішила не брати участі у ММАС-2016 «в умовах нестабільної економічної ситуації». «Всі проекти мають бути виправдані з точки зору повернення інвестицій. Наразі першим пріоритетом є підтримка на традиційно високому рівні лояльності наших клієнтів, тому і маркетингові завдання лежать саме в цій площині», – пояснює він позицію автоконцерну.
Відмова УАЗа від участі в ММАС-2016 «викликана спадом на російському автомобільному ринку і необхідністю в цих умовах пошуку ефективніших способів просування продукції», зазначає представник компанії.
Про це саме сказав і представник групи Volkswagen: «Основна причина полягає в тому, що у зв’язку з економічною ситуацією наші бренди ухвалили рішення сконцентруватися на інших інструментах маркетингового просування». І додає, що «з урахуванням цілей, що стоять перед маркою Volkswagen, в ситуації, що склалася на автомобільному ринку, компанія концентруватиметься на нових спеціальних версіях своїх моделей, на виведенні на ринок нових продуктів і підтримці продажу і дилерської мережі».
BMW вирішила не брати участі у ММАС-2016 ще минулого року, говорить гендиректор російського підрозділу BMW Group Олена Смирнова. «У поточній економічній ситуації цей захід не має колишньої актуальності для цільової аудиторії BMW, – пояснює вона. – Сьогодні в Росії ми йдемо від використання традиційних маркетингових підходів. Ми впевнені, що майбутнє за індивідуальним та креативним підходом у спілкуванні з клієнтами».
«Планування модельного ряду не дало змоги нам підготувати до автосалону жодних прем’єр. Тому і не беремо», – лаконічний представник Mazda.
«Ми ухвалили складне рішення не брати участі цього року в автосалоні та направити ці маркетингові кошти на більш клієнтоорієнтовані програми», – говорить представник Ford Sollers.
GM не бере участі в автосалоні в Москві, оскільки хоче «зосередитися цього року на інших маркетингових каналах і способах просування моделей».
Серед причин неучасті у ММАС-2016 бренду Mitsubishi її представник називає «поточну нестабільну економічну ситуацію в країні і на автомобільному ринку зокрема, а також вкрай низьку активність інших автомобільних брендів в участі на ММАС-2016».
«Від участі в ММАС-2016 ми відмовилися ще влітку минулого року, – сказав директор «Чері автомобілі рус» (бренд Chery) Геннадій Павлов. – Коливання курсу валют, вартість оренди площ у «Крокусі» в іноземній валюті, падіння продажів на автомобільному ринку, перегляд стратегії виведення нових автомобілів – коли звели все це воєдино – дало розуміння, що для нас участь у Московському автосалоні в 2016 р. буде дуже нерентабельною».
Дорожнеча автосалону на тлі скорочення ринку – одна з причин відмови, говорить і працівник іншого автоконцерну. У 2014 р. «практично всі провідні бренди та учасники виставки уклали контракти за початковою орендною ціною – 185 євро за 1 кв. м», – розповідав представник МВЦ «Крокус експо». Порівняно з 2014 р. ціна цього року знизилася удвічі, говорить один зі співрозмовників «Ведомостей». Але повідомлення про це від організаторів надійшло в лютому, а деякі корпорації зі складною системою погодження до того моменту вже ухвалили принципове рішення і, щоб його змінити, вже не вистачило часу, зауважує він.