Луцкому автомобильному заводу, широко известному своими популярными внедорожниками «Волынь», 1 октября исполняется 65 лет
Свою офіційну історію Луцький автозавод веде з 1 жовтня 1955 року, коли в місті було введено в експлуатацію підприємство з ремонту вантажівок ГАЗ-51 і ГАЗ-63. А у вересні 1959 року його перейменували на луцький машинобудівний завод (ЛуМЗ). Там почали випускати причепи-автолавки, пересувні ремонтні майстерні, авторефрижератори.
У 1964 році завод отримав нове завдання: підготувати виробництво легких вантажопасажирських автомобілів підвищеної прохідності. Їх конструкцію було створено з використанням двигуна та інших компонентів від моделі ЗАЗ-965.
У 1965 році в Луцьку було складено перші зразки, а в наступному, 1966-му почалося серійне виробництво автомобілів ЛуМЗ-969В “Волинь”. Цікаво, що ця модель ще не була повнопривідною: конструкцію задньої тягової осі допрацьовували. І тому машина неждано-негадано стала першим в СРСР серійним передньопривідним автомобілем. У 1967 році ЛуМЗ було перейменовано в Луцький автомобільний завод (ЛуАЗ).
Повний привід луцька модель отримала тільки в 1971 році, а з ним і оновлену назву – просто ЛуАЗ-969 без літери “В”. А стосовно двигуна, то він у обох моделей був той самий — V-подібний, 4-циліндрвовий ЗАЗ-965, робочим об’ємом 887 см куб. і потужністю 30 к.с. “Максималка” становила 75 км/год.
Але це був тільки початок. Надалі 969-ті поповнювалося новими, більш досконалими моделями, росли і обсяги виробництва. 28 вересня 1982 року з конвеєра зійшов 100-тисячний автомобіль. А в другій половині 80-х щорічний випуск доходив до 16 тис. машин.
Ситуація різко погіршилася в середині 90-х рр. Завод, приватизований в 1995 році, опинився у важкому фінансовому становищі. Випуск автомобілів катастрофічно впав — за цей рік було випущено лише 891 автомобіль.
У 2000 році концерн «Укрпромінвест» викупив 81% акцій — і справи пішли вгору. На підприємстві було налагоджено великовузлове складання низки моделей ВАЗ і УАЗ. А випуск колишньої продукції —всюдиходів ЛуАЗ завершився в травні 2002 року.
У 2005 році Луцький автозавод увійшов до складу корпорації “Богдан”. Сьогодні підприємство має назву “Автоскладальний завод №1” компанії “Богдан Моторс” і виробляє автобуси і тролейбуси..