Сколько людей необходимо для создания автомобильного журнала? Производство печатного издания – трудоемкий процесс, в котором задействованы десятки специалистов различных отраслей.
Перші номери «Автоцентру» в 1997 році і справді створювали лише кілька людей. Ігор Діденко, Олег Яровий і Сергій Тарнавський запросили до себе в команду знайомих, однокурсників і навіть родичів, щоб розпочати нову й корисну справу – видання в молодій незалежній державі автомобільної газети на допомогу вітчизняному споживачеві. «Автоцентр» був першим щотижневим автомобільним журналом на всьому пострадянському просторі. «Не дивно, що він швидко став популярним», – говорить один із засновників «Автоцентру» Олег Яровий.
Журналістів тоді не було, як і бухгалтерів, розповсюджувачів і рекламістів. Команда творців орендувала кімнату у флігелі видавництва «Преса України» і самостійно зробила кілька номерів. Олег і Сергій були авторами текстів, вони ж верстали сторінки на допотопному комп’ютері. Далі газета виводилася на плівки, які здавали в друкарню. Ігор займався організацією збуту журналу, запрошував і навчав перших рекламістів. Видання помітили, воно почало стрімко розвиватися. Якщо перший номер був 16-сторінковим, то вже третій – 32-сторінковим із кольоровою обкладинкою! Виникла необхідність у нових, професійних кадрах.
У 1998 році видання виходило двома зошитами – «Автоцентр» з корисною інформацією для читання і «Автобазар» – приватні оголошення про продаж уживаних автомобілів. Тоді виникла необхідність в окремій посаді головного редактора, яку протягом наступних 10 років обіймав Сергій Тарнавський. Він залучав позаштатних авторів для написання статей, редагував матеріали і віддавав на верстку. На той час видання вже мало верстальника, а згодом виникла потреба і в інших фахівцях. Поступово в «Автоцентр» приходять перший художній редактор, фотографи, штатні редактори розділів, рекламний директор і невелика команда рекламістів, директор зі збуту, керівник виробництва і навіть керівник сайта. До того ж в далекому 1997 р. «Автоцентр» уже мав один із перших в інтернет-просторі України автомобільний сайт.
“Створений групою однодумців, журнал “Автоцентр” став для нас другим домом, адже там зібралися такі різні, але щиро закохані в автомобілі люди”, – зазначає перший головред Сергій Тарнавський.
«Автоцентр» став виданням, на основі якого виникли інші ЗМІ подібної тематики. З 2001 р. «Автобазар» – окремий каталог, який у 2008 р. отримав статус рекордсмена – понад 600 сторінок! Виходили журнали «Автовосток», «Комерческие автомобили», глянцеві видання для чоловіків. В епоху розквіту друкованої преси в арсеналі видавництва «Автоцентр» було півтора десятка найменувань друкованої продукції!
Активно розвивався і сам «Автоцентр». Із 2000 року проводиться щорічна Всеукраїнська акція «Автомобіль року в Україні», видаються додатки «Бортовой журнал», «Внедорожники», «Спортивные автомобили» тощо.
Команда наших журналістів проводить порівняльні тести автомобілів, в яких беруть участь 2, 3, 5, 6 і навіть 10 автомобілів одночасно. Ми першими у країні закупили обладнання для вимірювання динамічних характеристик автомобілів.
У 2012 і 2013 рр. ми провели масштабний всеукраїнський проект «Найращий водій України», в якому дарували переможцям автомобілі. А у 2016 р. відбувся перший фестиваль нових автомобілів New Cars Fest – захід нового, європейського, формату.
Кілька років тому розпочався активний перехід «Автоцентру» в цифрову середу – створено «Перший автомобільний телеканал». Сайт журналу стає окремим інтернет-порталом, виходить планшетна версія журналу, деякі друковані номери створюються з ефектом доповненої реальності, коли за допомогою смартфона можна «оживити» картинки на папері.
«Зібравши команду зацікавлених людей, ми створили повністю український продукт, який не поступається європейським аналогам», – наголошує головний редактор «Автоцентру» з 2008 р. Сергій Матусяк.
2017 р. став черговим етапом у розвитку видання. Починаючи з цього номера, ми пропонуємо читачеві новий дизайн у дусі сучасних тенденцій сприйняття інформації. Команда «Автоцентру», яка суттєво оновилася і омолодилася, має ще багато ідей. Тому залишайтеся з нами на будь-яких каналах комунікації. Ми будемо там, де вам буде зручно нас читати!