Легенда автомобильного дизайна Джорджетто Джуджаро не только разработал внешность более сотни автомобилей, включая популярный в Украине Ланос, но и первым среди профессиональных дизайнеров взялся обновить форму макарон!
Компанія Джуджаро системно підійшла до завдання і представила 12 проектів, з яких для запуску у виробництво було обрано один під назвою Марілле (Marille). Найцікавіше, що його форма була навіяна … профілем ущільнювача дверцят автомобіля! Хай там як, а продукт відповідав як естетичним, так і технологічним вимогам: виходив екструзією (видавлюванням) через штамп, зберігав форму після кип’ятіння, збільшував обсяг під час варіння, а головною інновацією стало те, що канавки для кращого утримування соусу і аромату розміщувалися не зовні, як зазвичай, а всередині (!) трубчастої поверхні.
Однак ця форма виявилася не найпростішою і не набула великого поширення. Як стверджують деякі джерела, ресторани стримував тривалий час приготування. Пізніше Джуджаро ще кілька разів відгукувався на прохання модернізувати форму пасти, і в результаті з’явилася простіша модель у стилі здвоєної вихлопної системи. Її випускає мануфактура Афельтра (Afeltra) з Граньяно як вишуканий сорт для гурманів під назвою Gusto (див. фото).
Ці макарони також мають внутрішні канавки і пористу шорстку поверхню для кращої взаємодії з соусами. В процесі виробництва тісто повільно видавлюють через бронзовий штамп, щоб отримати потрібну шорсткість поверхні, а потім напівфабрикати повільно сушать (близько 42 годин) за температури до 50 градусів для досягнення оптимальної вологості. Саме так у цій місцевості пасту роблять протягом багатьох століть.
Ось так стараннями легендарного Джорджетто Джуджаро макарони несподівано стали частиною автомобільного світу. Ну а що ж «Ланос»? Найвідоміше для українців творіння ItalDesign – модель «Ланос/Сенс» (індекс Lanos Т100), поставили на конвеєр заводу Daewoo в Кореї в 1997 р., а в 1998 році стартувало великовузлове складання в Україні. Наприкінці 2004 р на АвтоЗАЗі розпочалося повномасштабне виробництво нової модифікації «Ланоса» (Lanos Т150). Утім його зовнішність майже повністю зберегла стилістику попередника.
Фото з архіву редакції сайта italdesign.it