1 сентября 1993 года компания Volvo Trucks представила свой новый магистральный тягач – модели FH12, который содержал целый ряд революционных изменений
Вересень 1993 року ознаменувався презентацією новинки від компанії Volvo Trucks — автомобіля FH12, що поклало початок відомому великому сімейству магістральних тягачів цієї марки.
Машина FH12 відрізнялася новим, характерним дизайном — з похилим лобовим склом кабіни. Її форма була результатом численних досліджень в аеродинамічній трубі, що дало змогу зменшити коефіцієнт лобового опору. Тільки застосування нового спойлера під переднім бампером дало зниження витрати палива 0,25 л на 100 км.
Кабіна пропонувалася в трьох варіантах по довжині, включаючи саму простору Globetrotter — із внутрішньою висотою 1950 мм і двома спальними місцями.
Найважливішою особливістю автомобіля був новаторський 12-літровий двигун D12A, який був тоді одним з найсучасніших дизелів у світі. Він відрізнявся високою питомою потужністю і економічністю в роботі. На максимальний крутний момент він виходив в широкому діапазоні обертів (1100 – 1700) за хвилину, що давало змогу водієві рідше перемикати передачі і знижувало витрату палива.
Застосування чотириклапанної технології поліпшило наповнення циліндрів горючою сумішшю. Нова камера згоряння забезпечувала більш ефективне перемішування повітря з паливом і краще займання горючої суміші. А електронна система уприскування палива підвищувала економічність двигуна в будь-яких режимах роботи і при цьому знижувала рівень шкідливих викидів в атмосферу. Двигун відповідав новітнім тоді екологічним нормативам Євро 2.
D12А являв собою рядний, 6-циліндровий турбодизель, який випускали в трьох варіантах і при 1900 об/хв міг розвивати 340, або 380, або 420 к.с. Максимальний крутний момент становив відповідно 1550, 1700 і 1850 Нм.
Двигун працював у парі з кількома варіантами механічної коробки передач, в ролі альтернативи пропонувалася автоматична трансмісія. Була передбачена і коробка відбору потужності: в дев’яти варіантах з використанням зчеплення і в чотирьох без нього. Опційно можна було встановити високоефективне моторне гальмо VEB потужністю 325 к. с. при 2100 об/хв.
Автомобіль FH12 заслужено отримав високу оцінку фахівців і незабаром був удостоєний престижного титулу International Truck of the Year 1994. І вже в перший рік продажу він мав великий успіх на ринку – ніколи раніше за такий короткий час не було реалізовано стільки вантажівок Volvo.