Стан більшості українських доріг такий, що враз залишитися без пари коліс може будь-який автомобіліст, за винятком хіба що найсуворіших позашляховиків.
Якщо з одним колесом, що вийшло з ладу, все зрозуміло – поставив запаску і поїхав шукати шиномонтаж, то що робити, якщо пом’ято диски двох безкамерних коліс, а до СТО або рідного дому десятки кілометрів?
- Не панікувати, не сердитися на шляховиків, а спокійно вивчити пошкодження коліс. Обрати з двох найменш травмоване і оцінити можливість його ремонту. Легкосплавний диск частіше рве шину, рідше – руйнується сам, причому часто безнадійно. Сталеві (штамповані) диски передусім страждають самі, залишаючи шині шанс на виживання – і в цьому ваше спасіння.
- Зверніть увагу, чи залишилося в колесі трохи тиску. Буває, що більша частина повітря виходить назовні через вм’ятину тільки в момент удару об край ями, а після того герметичність «безкамерки» повністю або частково відновлюється. Накачайте колесо до звичного значення і спробуйте продовжити рух. Найімовірніше, тиск потроху падатиме, але за наявності надійного компресора або насоса можна «короткими перебіжками», підкачуючи шину кожні 15-20 хвилин, дістатися місця ремонту. Травмоване колесо краще поставити на нетягову вісь, а багаж і пасажирів перемістити за можливості на протилежну сторону. (Цей спосіб перевірений журналістами «Автоцентру»).
- Якщо маєте певний слюсарний досвід, спробуйте відремонтувати колесо самі. Зазвичай пом’ятий сталевий диск можна виправити – не лише на верстаті, а й кількома сильними ударами важкого молотка.
- Якщо усунути пошкодження на місці не виходить, зверніться по допомогу до місцевих водіїв. У когось може виявитися номер телефону знайомого «естеошника» (або знайомого знайомого «естеошника»), якого нескладно буде умовити за додаткову плату виїхати на місце і забрати пошкоджене колесо для ремонту. Тільки щоб не потрапити в халепу, комусь із членів вашого екіпажу краще з’їздити з майстрами на їхню базу і простежити за ремонтом. (Цей спосіб також перевірили журналісти «Автоцентру»).
- У разі крайньої потреби, знайте: з повністю спущеною шиною теж можна їхати. Щоправда, дуже повільно (близько 5-8 км/год), недалеко (краще щонайбільше 10 км), і знаючи, що шину і диск потім доведеться викинути. Зважившись вдатися до цього вкрай варварського способу, розвантажте бік машини з поламаним колесом, як у п. 2.
- Не соромтеся в далеку дорогу брати два запасних колеса, обзавівшись на такий випадок крім штатної «запаски» ще й компактною «докаткою» (або навпаки).