
Hyundai представив першу у світі серійну вантажівку на водні (відео)
За основу першої в світі серійної вантажівки на водні було взято магістральний тягач Hyundai Xcient, презентований ще кілька років тому — цю машину свого часу навіть хотіли вивести на український ринок. Новинка Xcient Fuel Cell отримала систему водневих паливних елементів потужністю 190 кВт (два модулі по 95 кВт).
У семи балонах, розташованих у доволі довгому задньому звисі, розміщено 32 кг водню. Цього вистачає на пробіг до 400 км. Дозаправка займає від 8 до 20 хвилин.
Найцікавіше, що 10 таких водневих вантажівок вже були відправлені замовнику до Швейцарії ще у вересні минулого року. Цього року сюди ж мають намір поставити ще 50 автомобілів. А в планах до 2025 року довести кількість водневих вантажівок на швейцарському ринку до 1600 одиниць.
Для поставок перших серійних вантажівок на водні Швейцарія була обрана невипадково, оскільки в цій країні комерційні автомобілі з нульовим шкідливим викидом звільняються від дорожнього податку.
Компанія Hyundai сьогодні також активно працює над магістральним водневим тягачем для ринку США, який міг би покривати відстань без дозаправки до 1000 км. І перший такий концептуальний зразок – Hyundai HDC-6 Neptune в оригінальному дизайні в стилі арт-деко — був представлений у жовтні минулого року.
До речі, на американському ринку над вантажівками Fuel Cell повним ходом працює компанія Nikola Motor, яка нещодавно укладала угоду з компанією IVECO над створенням водневого тягача Nikola TRE на базі серійної моделі S-Way — для європейського ринку.