10 апреля 1959 года были собраны первые грузовики Кременчугского автомобильного завода. Это были два самосвала КрАЗ-222 «Днепр» с колесной формулой 6х4 и грузоподъемностью 10 т
Перші автомобілі КрАЗ, що з’явилися навесні 1959 року, оснащувалися двотактним 6-циліндровим дизелем ЯМЗ-236 (6,97 л; 180 к. с.).
А 1963-го почали випускати модернізовану модель КрАЗ-222Б. Вона відрізнялася електрообладнанням на 24В, покращеними ведучими мостами та доопрацьованою підвіскою.
Загалом в 1959-67 рр. було випущено 11 633 автомобіля сімейства 222. Потрібно сказати, що самоскиди і надалі становили основну частину продукції заводу, призначеної для народного господарства, тобто колісною формулою 6х4.
Ще 1963 року розпочався випуск досконалішого самоскида – КрАЗ-256. Принципово важливою відмінністю був абсолютно новий дизель – вже не двотактний, а чотиритактний, значно потужніший і надійніший. Спочатку він розвивав 215 к. с., а на моделі 256Б – 240 к. с. Вантажопідйомність машини збільшилася з 10 до 11 т. Автомобіль виявився довгожителем: лише у 1963 – 1993 роках. було випущено 278 223 од.
З 1990 року розпочалося серійне виробництво самоскидів КрАЗ-6510. Вони отримали нові, сучасні капот і кабіну, до речі, не деревометалеву, а суцільнометалеву. Мотор ЯМЗ-238М2 (14,86 л) розвивав 240 к. с. Вантажопідйомність цієї машини зросла до 13,4 т. До 2007 року виробили 19 460 таких автомобілів.
Подальшим розвитком сімейства самоскидів із Кременчука стали автомобілі КрАЗ С18.0 «Гірник», що з’явилися у 2009 році. Він призначався для особливо важкої роботи – перевезення скельних порід, сипких та навалочних вантажів за умов кар’єру. Звичайно, він міг працювати і на дорогах загального користування, але за умови, що вони були розраховані на навантаження на двовісний візок до 25 т. Вантажопідйомність машини становила 18 т, об’єм платформи – 12 м куб. Двигун Cummins стандарту Євро 3 (6-ціл., 8,9 л) розвивав 370 к. с. Швидкість сягала 80 км/год.
Абсолютно новий, сучасний новий за дизайном вигляд отримав самоскид КрАЗ С18.1 з інтегральним капотом (2011 р.). Вантажопідйомність його була така ж, як і у попередника – 18 т. А ось обсяг платформи був більшим – 16 м куб. Та й двигун був інший – дизель ЯМЗ-6511 потужністю 362 к. с.
Ще у вересні 2008 року на заводі розпочали випробування самоскида-прототипу КрАЗ-7238С4 з кабіною типу MAN, розташованою над двигуном. Цей досвід дозволили розпочати створення 5-го сімейства самоскидів – КрАЗ С20.0 з оригінальною безкапотною кабіною власної розробки.
Каркас її мав трубчастий профіль прямокутного перерізу, зовнішні панелі були виготовлені зі склопластику. 28 червня 2009 року автомобілі вийшли на дорожні випробування. Вантажопідйомність машини становила 20 т. Двигун ЯМЗ-6501.10 у 362 к. с. дозволяв розвивати швидкість до 80 км/год.
Надалі автомобілі КрАЗ безкапотного компонування стали отримувати імпортні кабіни (Renault та типу MAN китайського виробництва), а також двигуни Weichai, але це вже зовсім інша історія.