X

Грім серед ясного неба: вражаючий рекорд швидкості на автомобілі

19 ноября 1937 года английский гонщик Джордж Эйстон впервые в мире преодолел на автомобиле рубеж скорости в 500 км/ч

Талановитий інженер і гонщик, колишній льотчик ВПС Великої Британії показав на автомобілі швидкість, якої раніше не досягав жоден пілот — 502,102 км/год.

Джордж Ейстон аж ніяк не був новачком у моторному спорті. У 1932-1936 рр. він, виступаючи на швидкісних автомобілях і моторних човнах, встановив більше двох десятків світових рекордів у різних класах. І от тепер він замахнувся на найголовніший — максимальна швидкість, якої вдалося досягнути на суші.

У перших числах вересня 1937 року Ейстон з’явився в США, на знаменитому солоному озері в штаті Юта. І з’явився не один: з ним прибув новий перегоновий автомобіль Thunderbolt. У перекладі це слово означає “удар блискавки” або, в переносному сенсі, “грім серед ясного неба”. І справді, машина Ейстона мала здійснити небачену сенсацію.

 

Автомобіль Thunderbolt був примітний у кількох сенсах. По-перше, його сигароподібний корпус, увінчаний ззаду стабілізатором, мав доволі значні розміри як для боліда: його довжина становила 10 630 мм. По-друге, ця машина була шестиколісною, причому перші дві пари коліс були керованими, а задня — тяговою.

І нарешті, автомобіль мав силову установку величезної на ті часи потужності — ні багато ні мало 5000 к.с. досягти її вдалося завдяки застосуванню не одного, а двох двигунів — 12-циліндрових агрегатів типу «Р» від фірми Rolls-Royce.

І ще одне: колеса були взуті в унікальні шини відомої фірми Dunlop, надзвичайно міцні і при цьому дуже легкі. Протектора як такого у них взагалі не було, а товщина бігової доріжки становила лише о,5 мм.

Американська погода зустріла британця непривітно. Після декількох днів проливних дощів траса виявилася покритою шаром води. І тільки 28 вересня, коли поверхня траси підсохла, вдалося зробити перший заїзд. На жаль, він не був вдалим — на машині згоріло зчеплення.

Десять днів потому, Ейстон повторив заїзд, але іронія долі: зчеплення підвело його знову. Третій заїзд вдалося здійснити тільки після ремонту агрегата – 19 листопада. І цього разу новий рекорд нарешті було поставлено — середня швидкість становила 502,102 км/год.

Читайте також:
Як на автомобілі вперше подолали 1000 км/год