Сегодня многих интересует вопрос, за сколько же окупятся электробуcы в Украине. Ответ мы получили в рамках EV-Forum 2019 в Киеве
У рамках форуму електротранспорту EV-Forum 2019, який відбувся в Києві 31 жовтні, вельми актуальною стала тема громадського транспорту. Світова тенденція така, що міста поступово відмовляються від автобусів з ДВЗ і переходять на нешкідливі електробуси. В Україні цей вид транспорту ще не розвинений, хоча деякий досвід такої експлуатації вже є.
“Часте запитання щодо того, за який час окуповуються електробуси, в принципі невірне”, – розповідає Арсеній Абдураїмов, голова Асоціації учасників ринку електромобілів в Україні. Правильно говорити про вартість володіння, яка охоплює витрати на придбання самої машини і витрати на її експлуатацію. І якщо порівняти зі звичайним автобусом із ДВЗ, вимальовуються дуже цікаві цифри.
Досвід експлуатації електробуса Skywell упродовж одного року на маршруті у Вінниці і одного автобуса МАЗ у Житомирі показав таке. Вартість володіння цими машинами зрівняється уже через п’ять років, а якщо взяти міста з інтенсивнішим пасажиропотоком, то цей термін зменшиться до трьох років. Після цього електробуси потребуватимуть мінімум капіталовкладень, приносячи прибуток своєму власникові, а автобуси з ДВЗ – навпаки, дедалі більше смоктатимуть грошей через знос двигуна і споживання пального.
Арсеній Абдураїмов також зазначив, що в придбанні електробусів для українських міст вельми актуальна економічна модель з державно-приватним партнерством. І для прикладу можна взяти Івано-Франківськ: приватний інвестор купує електротранспорт, а потім здає його в оренду міській адміністрації, скажімо, терміном на 5 років. Після закінчення терміну оренди електротранспорт викуповує місто.
Хочеться вірити, що наші міста все-таки перейдуть на екологічно чисті і дуже вигідні в експлуатації електробуси, як це вже повним ходом роблять наші східноєвропейські сусіди. Згідно з транспортною стратегією до 2030 року частка електротранспорту в Україні має становити щонайменше 75%.