
Подія
Де в Европі найбільше смертельних ДТП?
Як повідомляється у прес-релізі Європейської Комісії, минулого року на дорогах ЄС загинуло 26000 людей, що на 5500 менше, ніж у 2010 році. Проте в порівнянні з 2014 роком жодного покращення у знижені смертності на дорогах не відбулося. Крім того, Комісія наголошує, що 135 000 осіб були серйозно поранені на дорогах ЄС, що потягнуло за собою великі соціальні витрати, пов’язані з реабілітацією, лікуванням, відшкодуванням матеріальних збитків і т.д. Загалом, за оцінками ЄК, минулого року матеріальні збитки від ДТП зі смертельними наслідками і травм склали щонайменше 100 млрд. євро.
Комісар ЄС з питань транспорту Віолета Булк сказала: «Кожна смерть або серйозна травма це – занадто багато. За останні десятиліття ми досягнули суттєвих результатів у зниженні смертності на дорогах, але нинішній застій викликає тривогу. Для того, щоб Європі досягнути своєї мети щодо скорочення удвічі до 2020 року кількості дорожніх пригод зі смертельними наслідками, ще треба багато зробити. Тому я закликаю держави-члени активізувати зусилля щодо проведення кампаній та підвищення безпеки дорожнього руху. Це може потягнути додаткові витрати, але це ніщо в порівнянні із 100 млрд євро соціальних витрат, які тягнуть за собою ДТП зі смертельними наслідками та травмами. У свою чергу Комісія продовжуватиме діяльність там, де це може принести конкретну загальноєвропейську користь. В середньостроковій і довгостроковій перспективі для забезпечення безпеки дорожнього руху все більшу роль відіграватимуть технології та інновації, наприклад, пов'язані з автоматизованим керуванням, яке має великий потенціал для запобігання аваріям, і ми докладаємо всіх зусиль для того, щоб проводити відповідну роботу на місцях».
У 2015 році середній показник смертності на дорогах ЄС склав 51,5 смертей на 1 мільйон жителів, що відповідає показникам двох останніх років. Проте, в порівнянні з показниками 2012 і 2013 роками, коли зниження рівня смертельних ДТП складало 8%, це суттєве уповільнення. Така ситуація викликана кількома факторами, наприклад, вищою взаємодією між незахищеними і моторизованими учасниками дорожнього руху в містах. Саме уразливі учасники дорожнього руху (пішоходи, велосипедисти і т.д.), за оцінками Комісії, складають найбільшу частку серед тих 135 000 осіб, які отримали поранення під час ДТП. Комісія вперше оприлюднює такі цифри, щоб наголосити на важливості отримання порівняльних та достовірних даних про серйозні дорожньо-транспортні травми, які стаються у країнах-членах ЄС. Це перший крок на шляху до європейського підходу щодо зменшення серйозних дорожньо-транспортних травм.
Для досягнення стратегічної мети ЄС щодо скорочення удвічі кількості смертельних випадків на дорогах з 2010 до 2020 року, необхідні додаткові зусилля. Серед них: забезпечення дотримання правил дорожнього руху, розвиток інфраструктури та технічного обслуговування, а також освіта та інформаційно-просвітницькі кампанії. Зі свого боку Європейська Комісія діятиме там, де це дасть найбільшу користь для ЄС, наприклад, в галузі покращення законодавства, що дозволятиме запобігати транскордонним порушенням правил дорожнього руху або встановлювати спільні технічні стандарти безпеки для інфраструктури і транспортних засобів. Комісія активно стежитиме за ситуацією, стимулюватиме і допомагає державам-членам, підвищуватиме їх ефективність за рахунок обміну даними, знаннями і досвідом, а також за рахунок поширення передового досвіду.
За останнє десятиліття технологічні інновації дозволити значно покращити безпеку автомобіля. І значні успіхи в галузі інновацій та технологій мають великий потенціал для підвищення безпеки дорожнього руху в майбутньому, зокрема, в галузі автоматизації транспортних засобів і зв'язку. Для того, щоб забезпечити доступ до цих інновацій і підвищити ефективність управління дорожнім рухом, уже в другій половині 2016 року Єврокомісія планує розробити генеральний план із впровадження єдиних стандартів інтелектуальних транспортних систем (ІТС), які забезпечуватимуть двосторонній зв'язок між транспортними засобами і дорожньою інфраструктурою. Такі системи дозволятимуть транспортним засобам безпосередньо попереджати один одного (наприклад, в разі скорочення аварійної дистанції) або через інфраструктуру (наприклад, в разі наближення до місця проведення дорожніх робіт).