Минский завод колесных тягачей отметил в конце июля свое 65-летие. Отличный повод рассказать о новинках МЗКТ, появившихся в последнее время
Мінський завод колісних тягачів 23 липня відзначив 65-й день народження. З цієї нагоди на підприємстві відбулись урочистості, зокрема і виставка техніки. Про найцікавіші новинки МЗКТ за останні 5 років повідали наші білоруські колеги з mpark.pro.
Передусім відзначимо новий дизайн кабін колісних тягачів, приведений під єдиний фірмовий стиль Volat Line. Про це красномовно свідчать характерні виштамповки на носовій частині. Їх можна бачити на моделях від малої до великої, починаючи від МЗКТ-5002 (4х4) до тягача-танковоза МЗКТ-741351 (8х8).
Почнемо з легендарного МАЗ-543, який сьогодні отримав продовження у новому МЗКТ-790915 – п’ятивісному шасі колісної формули 10х10, розробленому в 2016 році для одного замовника.
Нагадаємо, що характерними конструктивними особливостями 543-го є рама з Z-подібними лонжеронами і незалежна, торсіонна підвіска коліс.
А ось інше шасі МЗКТ-7930 (8х8) сьогодні активно використовується під різні ракетні комплекси. Один з них – білоруський «Полонез». Ці шасі під ракети поставляються і на експорт, зокрема в Азербайджан (див. фото).
А ось інше шасі МЗКТ-7930 (8х8) сьогодні активно використовується під різні ракетні комплекси. Один з них – білоруський «Полонез». Ці шасі під ракети поставляються і на експорт, зокрема в Азербайджан (див. фото).
А от цей МЗКТ-742960-011 з’явився у 2015 році. Цього значного виду тягач (8х8) побудували для перевезення танків та інших броньованих машин в одній із зарубіжних армій.
Тут простора 4-дверна кабіна, в яку поміщається весь екіпаж бронемашин. Тягач сьогодні також представлений і громадянською модифікацією.
А взагалі найефектнішим танковозом вважається МЗКТ-741351, який нещодавно був поставлений в ОАЕ. Відзначимо, що перераховані вище багатовісні моделі перевищують дорожній габарит у ширину і відрізняються торсіонною підвіскою всіх коліс.
Якщо ж говорити про тягачі, які вкладаються в дорожні габарити, то тут варто відзначити модель МЗКТ-6527. На її базі, зокрема, були встановлені ЗРК Barak-8 ізраїльського виробництва, які сьогодні стоять на озброєнні армії Азербайджану.
А ось і ще один зразок ізраїльського озброєння – оперативно-тактичний комплекс LORA, який також служить в Азербайджані.
На нещодавній виставці MILEX-2019 на шасі МЗКТ-6527 були презентовані і нові білоруські комплекси. Це станція тропосферного зв’язку Р-432 «Горизонт»,
а також мобільна РЛС виявлення маловисотних цілей Роса-РБ-М (раніше вона була тільки в стаціонарному варіанті).
До складу цього комплексу РЛС входить як антенна машина, так і машина управління (на фото).
Також підприємство освоїло випуск тактичних вантажівок МЗКТ нового сімейства 6001. Тут застосовується гідромеханічна трансмісія з електронним керуванням.
Також встановлена довгохідна незалежна підвіска коліс – пружинна або опціональна пневматична.
Хід підвіски становить 400 мм, що дає змогу долати перешкоди на більшій, ніж зазвичай швидкості. Сімейство, зокрема, охоплює машини колісної формули 6х6 і 8х8.
А ось і заміна горезвісної «шишиги» або ГАЗ-66 – модель МЗКТ-5002 (4х4), яка також належить до сімейства тактичних вантажівок. До речі, МЗКТ-5002 також отримав кабіну в новому корпоративному дизайні Volat Line.
Для білоруської армії була розроблена версія МЗКТ-500200-030 для буксирування 120-мм міномета 2Б-23 «Нона-М1».
Мінський завод колісних тягачів також зайнявся новим для себе напрямком – броньованих розвідувальних машин БРДМ-4. Сімейство броневичків також охоплює радіостанцію Р-186 “Богатир-2”. Про ці машини, розроблені ДНВО «Агат Системи управління», були представлена на нещодавній виставці MILEX-2019.